Gå till innehåll
fredag 03 januari 2025
Smurfen

Yamarin 64 med F150 eller 225 BETX ?

Rekommendera Poster

Tack för ditt svar Per.

Jag tror nog att jag väljer 65DC med 225 (den gamla motorn), då dom har kampanjpris på dessa nu.

Känns som jag får mycket båt för pengarna, även om jag spräcker min budget.

Så tror jag att på sikt att jag kommer trivas bättre med den nya 65an, då jag tycker den har lite bättre planering av ruff och utrymmen.

Och så hoppas jag att det blir roligt för oss att börja åka ut till sjöss och kanske det blir en större båt med tiden. Men detta får räcka för oss och börja utforska båtägande... om jag nu inte får ångest över hur mycket mer pengar det blev mot vad jag hade budgeterat för..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad är det för kampanjpris du fått? Jag har sökt på blocket.se och ser att Scand Marine OU har det bästa priset (445.000.-). Frågan är bara om man törs köpa av dom? Är det någon som gjort affärer med dom och kan dela med sig av sin erfarenhet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Även Yamarin Center runt om i Sverige har kampanj på denna med 225hk motorn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

225D drar mindre i bränsleförbrukning än 150. Men tycker du ska satsa på 225D. Den som prata om Scand marine OÜ, vill jag bara varna för. Dem är rena riktiga bluffmakare. Dem levererar trasiga motorer. Köpte än F60 av dem och montaget var ju seriöst och så men sen så när man kollar om det är korrekt så är det rena rama kalaset, varvtalen går bara till 3000 på fullgas och sjunker till 2000 automatiskt. Och dem skulle kommit i fredags för att laga motorn men då så säger dem att dem har tagit semester i 3 veckor och då har garanti-tiden gått ut..så vad ni än gör handla inte av Scand marine OÜ, bara mitt råd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

225D...? Känner till tre fyrtaktade 225or som sålts i Sverige. 225A 3,3 liters V6 utan VCT, 225B 3,3 liters med VCT och sist 225F med nya 4,2 liters blocket..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En gammal tråd där företaget Scand Marine OÜ låter väldigt opålitligt. Jag har en kompis som är väldigt sugen på en motor från detta företag och man får ganska få träffar när man googlar på företaget. Detta är en av de trådar man får fram och vi fick aldrig något svar på hur det gick för YamahaGBG efter att han skrivit Dem är rena riktiga bluffmakare.

Kan vi få veta hur det gick med motorn och om de var bluffmakare!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...