Gå till innehåll
lördag 22 februari 2025
Connyq

Plasta skrov

Rekommendera Poster

Hejsan,finns här möjligen någon som känner till ett varv eller företag som tar emot en större båt för plastning upp till vattenlinjen (16x6 meter)

Ostkusten om möjligt

Tackar vänligast

Conny

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför skall du plasta skrovet?

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi plastade skrovet på våran egen båt själva, inga som helst problem 8mm under vattenlinjen och 6mm ovan tror jag. 

En sak du ska ha i åtanke är att den inte går att försäkra efter att du plastat den!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag letar mera efter ett varv eller slip att ta upp den

tack ändå

Conny

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då skulle jag kolla med Plastskador och Montage i Svinninge Marina

http://www.plastskador.se/

Jag kontaktade dem för att jag var orolig för kölen efter en grundstötning. Fick inspektion svar på mina frågor om kölens konstruktion - gratis (var inget problem med kölen). Har bara hört gott om dem från såväl försäkringsbolag som från människor på båtklubben. 

Martin

Ps. Är det en träbåt som ska plastas (med tanke på tidigare svar)? Det vet jag ju förstås inte om de gör...men fråga skadar ju inte... :)

Senast ändrad av nattsudd | 11 januari 2011 | 21:39

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett tips är att kolla med fiskegubbarna i hamnen vart dom tar upp sina båtar :-) om det finns några båtar av större kaliber vill säga :-P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du skall ta upp för att plasta behöver den ju stå på land ett tag. Tex ta upp på hösten, göra ren botten och slipa rent ordentligt ner till trären. Stå över vintern och torka och plasta på våren när tempereturen har kommit upp i lämpligt gradtal.

På Svinninge vet jag att man tog upp en betongbåt, som legat still i ett antal år medans ägaren återhämtade sig ekonomiskt efter en mångårig jordenruntsegling. Den var i storlek med din och dessutom kraftigt beväxt. Man hade lyft den med mobilkran och ställt den på planen starx intill sjösättningsrampen.

tommy

post-945-1394236593,0811_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har för mig att jag skickade dig ett förslag på mail. Om jag (mot förmodan) kommer ihåg fel och du fortfarande är ute efter ett företag som ska göra detta åt dig så kan du väl höra av dig?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hejsan,söker fortfarande efter ett varv.

Det är nu inte säkert att det skall plastas alls utan jag kollar runt för att få en ev.prisuppgift om det nu skulle behövas.

Jag tar gärna emot tips,har inte hittat något mail .

Prova gärna igen 

conny@probygg.se

Hälsn

Conny

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...