bjorklund_j 0 Postad 3 Januari , 2011 Hej! Tänkte besöka London Boat Show kommande helg (http://www.londonboatshow.co.uk ). Är det någon som varit där tidigare år och har tips/förslag för att göra besöket så bra som möjligt? Vi har nyss köpt en 39' segelbåt av äldre modell och behöver en hel del prylar. Ska man göra sig beredd att shoppa på själva mässan? Är det någon poäng med att köpa grejer i UK och skicka hem? Någon som har erfarenhet? /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 3 Januari , 2011 Vi ska också dit för första gången. Tyvärr är det en dålig mässa om man vill se segelbåtar men utrustning hoppas jag det finns gott om. Det finns bra engelska näthandlare också så vet du vad du vill ha kan du ju kolla där först. Vi hoppas se grejor som inte är så vanliga i Sverige. Ska kolla lite säkerhetsutrustning för havssegling mm. Pundet ligger lågt just nu så det finns kanske chans att göra fynd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bjorklund_j 0 Postad 4 Januari , 2011 Kul att höra ifrån fler som ska dit! Det ska visst vara en förbättrad mässa i år, kolla: http://www.classe.tv/video/luxury/what-to-see-at-the-2011-london-boat-show Hoppas det kan betyda lite mer segelbåtar. Nu letar vi ju inte ny båt, men det är alltid kul att kolla på nya segelbåtar och få lite ideer (och drömma förstås). Vi är två par, fd. västindienseglare, som åker dit. Hoppas också se mycket prylar och åtminstone köpa lite smått och gott. Jag har kikat på engelska näthandlare, men sist jag var inne på nån så begränsade de sin leverans inom landet. Det kan de säkert ordna om man pratar med dem, men det verkade inte vara möjligt att bara enkelt online på just den sidan jag såg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mariatherese 0 Postad 4 Januari , 2011 Vi var där förra året. Det gick lätt att lägga två dagar på mässan då det finns mycket att se och man blir lite trött efter en stund. Det mesta är billigare i UK. Vi köpte nästan en zodiac då vi fick ett fantastiskt mässpris på den men bestämde oss sedan för att frakten var för knölig. Istället fick vi med oss två rejäla solpaneler och lite förtöjningslinor. Skor och kläder blev det också... Ha det så trevligt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gockemannen 0 Postad 4 Januari , 2011 Lånar tråden lite, hoppas ingen blir allt för arg. Adresser till engelska näthandlare skulle uppskattas! Mvh GockeMannen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kolbotten 0 Postad 4 Januari , 2011 London mässan är väldigt stor så tag god tid på er. Priserna är betydligt lägre än i Sverige men jag har ingen koll på transporter. Blev riktigt sugen på att åka dit nu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 6 Januari , 2011 Ni motorbåtsägare har allt mycket att titta på - båtar upp mot 200 ft!!! Vi segelbåtsfantaster får nöja oss med ett trettital modesta bobåtar. Vi kommer dock att kolla på lite motorbåtar också - är inte helt omöjlig på den punkten. Har beställt biljetter till press-dagen. Hoppas slippa trängas med för många andra på de där 200 ft:en Senast ändrad av ciaraud | 06 januari 2011 | 12:17 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser