Teoo 0 Postad 1 Januari , 2011 Jag skulle vara tacksam om ni skrev hur man använder Symbian på smartphones till havs, t.ex. sjökort, navigering, kompass, väder eller några andra bra att ha-apps. Jag har köpt Nokia N8 men kan inget ännu om smartphones. Kan bara osmartphones. Senast ändrad av Teoo | 08 januari 2011 | 09:47 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Teoo 0 Postad 1 Januari , 2011 PathAway GPS 5 Symbian är en programvara för sjökort och kartor. Har någon erfarenhet av PathAway GPS 5? Se länk under.http://www.soltek.se/db/cgi-bin/db.pl?sok=symbian&id=1621&kid=&q=2&s=1&o=0&l=12&mall=db_lista.html&template_file=db_artikel.html Finns det gratisalternativ som fungerar bra? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Teoo 0 Postad 8 Januari , 2011 Är det ingen maringuidbesökare som använder t.ex. Nokia? Nokia har oftast Symbian. Det kanske är så att alla båtmänniskor använder iphone eller android-telefoner. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
grisslan2 9 Postad 10 Januari , 2011 Hej Teoo Jag har en Nokia N8 med Symbian 3 och det fungerar utmärkt med programmet PathAway. Sjökorten skapar jag i Fugawi Marine ENC och sedan lägger jag dom i telefonen. Då kostar sjökorten inget. (Förutsatt att du har sjökort i din PC) Programmet och telefonen fungerar kanonbra och jag kan också ladda ner gratis kartor från Google. Både Vägkartan och flygbilden. Det finns också gratis nedladdning av OpenStreetMap och OpenCyckleMap. Svenska kartor från Lantmäteriverket kan du ladda ner allt från Översiktskartan till fjällkartan och Terrängkartan. Men dessa svenska kartor kostar ca1400:- /år. (Prenummeration). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Teoo 0 Postad 12 Januari , 2011 Tack grisslan2 för infon. Är det någon som vet någon bra sjövädersite eller app till Symbian/Nokia? Även andra appar och siter som man har nytta av ute i havet vore det bra att få tips om. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser