Gå till innehåll
tisdag 26 november 2024
Teoo

Symbian

Rekommendera Poster

Jag skulle vara tacksam om ni skrev hur man använder Symbian på smartphones till havs, t.ex. sjökort, navigering, kompass, väder eller några andra bra att ha-apps.

Jag har köpt Nokia N8 men kan inget ännu om smartphones. Kan bara osmartphones.

Senast ändrad av Teoo | 08 januari 2011 | 09:47

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det ingen maringuidbesökare som använder t.ex. Nokia? Nokia har oftast Symbian. Det kanske är så att alla båtmänniskor använder iphone eller android-telefoner.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Teoo

Jag har en Nokia N8 med Symbian 3 och det fungerar utmärkt med programmet PathAway.

Sjökorten skapar jag i Fugawi Marine ENC och sedan lägger jag dom i telefonen. Då kostar sjökorten inget. (Förutsatt att du har sjökort i din PC) Programmet och telefonen fungerar kanonbra och jag kan också ladda ner gratis kartor från Google. Både Vägkartan och flygbilden. Det finns också gratis nedladdning av OpenStreetMap och OpenCyckleMap.

Svenska kartor från Lantmäteriverket kan du ladda ner allt från Översiktskartan till fjällkartan och Terrängkartan. Men dessa svenska kartor kostar ca1400:- /år. (Prenummeration).

post-10001098-1394236591,7539_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack grisslan2 för infon.

Är det någon som vet någon bra sjövädersite eller app till Symbian/Nokia?

Även andra appar och siter som man har nytta av ute i havet vore det bra att få tips om.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...