Gå till innehåll
lördag 18 januari 2025
jonke_66

Erfarenheter av denna gummijolle?

Rekommendera Poster

Har ingen erfarenhet av denna men blev själv intresserad då jag går i samma tankar, dock så framkommer det inte på hemsidan vikten på jollen, inte heller rekomenderad motorstorlek?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den såg ju trevlig ut. Hur lång tid kan det ta att blåsa upp den med en liten 12v kompressor månntro?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag var och tittade på den och den ser helt ok ut. Ska åka förbi o kolla på skylten vad man kan ha för motor på den.

/Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oj! Jag som har letat efter en gummibåt med aluminiumdurk i den här prisklassen då min förra har blivit till något av ett renoveringsobjekt.

Jag ringde till deras kundtjänst och dom sa att den vägde 42kg och klarar 6 hästkrafter.

Ska nog åka över och titta på den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har handlat en så jag kan ju återkomma efter sommaren :-)

/Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Annars har ju Hjertmans rea på en variant som är 277cm, kostar bara 4490:-. Jag har inte sett den men priset är ju ok. Väger 33kg och klarar 10 hästar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har en liten gummibåt på 2,10 m med upplåsbar durk. Brukar blåsa upp den en 12 volts kompressor. Kan ställa bilen vid nedgången till pontonbryggan och har de senaste åren blåst upp gummibåten där. Det tar en liten stund. Hur lång tid exakt vet jag inte, men mindre än en halvtimme från jag tar ut den ur bilen tills den är uppblåst, jag har lagt på kapellet och den är sjösatt.

Jag släpar alltid gummibåten efter segelbåten, och den blir bara uppblåst en gång varje sommar. Kapellet gör att jag varken får regnvatten eller skvätt i båten. Sen behöver jag fylla på luft nån gång i månaden. I min förra båt hade jag ett löst reservbatteri som jag använde, de senaste åren har jag dragit upp gummibåten till bilen när jag behövt fylla på luft.

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När jag går i tankar på att köpa något som jag planerar att ha/använda under längre tid, så brukar jag försöka jämföra så många olika som möjligt/rimligt. Allt för att inte behöva bli besviken i efterhand.

Kolla på www.nicolet.se. Jag köpte en 4.30m/700kg gummibåt  där för 4 år sedan. Hon direktimporterar själv och har olika sorter och till hyfsade priser.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ääh jag brukar impulsköpa det brukar funka det med :-)

Det gjorde jag även med min riktiga båt :-)

/Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är inte säker på en RIB båt även om det det står så.

Det som oftast går sönder på billigare gummibåtar  är snören fästen till britsar m.m. som (klarar ej solljuset)

men som går lätt att byta. det kanske man kan stå ut med om man sparar några tusenlappar.

Senast ändrad av Jimsan | 01 januari 2011 | 11:10

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena,

Var ute i garaget och kikade lite på delarna i paketet och jag tycker att aludurkarna ser riktigt bra ut. Har inte pumpat upp båten men det lilla jag har sett av den ser bra ut.

i fall någon är intresserad...

Ha det gott

/Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jonas,

har du testat gummibåten i sjön? Jag ska köpa jolle nu till semestern och istället för att gå på erlandssons och köpa deras gummibåt med plywood durk så kanske man ska slå till på likadan som du köpt.

Vad har du för motor till båten? 

// Elfanomad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hejsan,

Jag har bara en 2 hk på den men det funkar fint. båten är helt ok har dock bara testat den en gång. Tycker att den känns lite bättre än kompisens biltema jolle.

Men som sagt får vänta nån månad när den har hängt med en del.

/Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...