Gå till innehåll
söndag 23 februari 2025
Gedda

Här kan alla ni som gillar promillegränsen diskutera!

Rekommendera Poster

Här kan ni som anser att lagar är till för att följas diskutera!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ok, då förstår jag vad du menar med andra tråden i andra trådenwink

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gocke.. jag vet inte faktiskt men jag är så jävla trött på alla som tjötar fram och tillbaka utan att komma någon vart!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag förstår inte hur man orkar tjafsa om lagen... det är en lag precis som att man inte får köra bil när man druckit.. visst jag tycker den är trist men det e väl bara att gilla läget och vara nykter när man kör.. 

Hur svårt kan det vara.. och med tanke på hur många idioter som kör som klåpare där jag ligger i hamn så hoppas man ju att det är några som åker dit i alla fall.

/Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För att det skall bli en diskution behöver det ju finnas åtminstone två olika åsikter.

Själv bryr jag mig inte om lagen då den överhuvudtaget inte berör mig. Jag dricker av princip inte sprit. Jag har haft allt för många akolister i min omedelbara närhet. Jag kan heller inte först vad sprit gör för nytta i människokroppen, mer än kanske rengörande effekt, då i första hand på utsidan. Nackdelarna är för mig uppenbara. Därför avstår jag - av solidaritet.

Du får börja jobba med båten i stället för att irritera dig. Bygg ett flybrige eller nått annan.

Jag har inte varit på Smögen på några dar. Har väl inte behövt nåt på Norden. Så jag vet inte hur isläget är i din hamn. I min är det helt igenfruset. Funderade på att ta en sväng till Nya Hamnen och fylla tanken full med diesel, nån gång nu runt nyår, men den färden har nog helt frusit inne. Det blir väl att bära i mina femlitersdunkar när värmaren börjar tömma tanken.

Det måste ju va gott och varmt om man skall jobba ombord med nån njutning. Plockade faktist fram delarna till täckställningen över sittbrunnen idag. Fast idag är det kallt. Inte alls så gott som i går eftermiddag när jag var nere och tömde båten på lite onödigt som är ivägen för det jobbet jag tänker börja med efter nyår. Att täcka sittbrunnen får nog anstå tills i början av nästa år. Blir det allt för kallt har jag ju min bohusjulle att jobba med hemma i garaget.

GOTT NYTT ÅR och ett VITT wink 2011

Vi syns till våren när isen gått och flyttbåtarna återvänder till sina hamplatser ytterst i havsbandet.

tommy

Senast ändrad av toaen | 28 december 2010 | 11:46

post-945-1394236581,018_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Tommy!

Ja du, när jag skottade av båten idag så föll snön överbord och bildade isklumpar  så det är nog inte långt borta att det ligger snart.. Har ju båten i Hamburgsund nu och där ligger det inte än :-)

japp ska ta och kika på flybridge nu på torsdag tror jag :)

tagit alla mått och sådant nu så det är bara hem och snickra på :-)

Go fortsättning på dig!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...