Gå till innehåll
tisdag 05 november 2024
Gedda

Här kan ni som ogillar promillegränsen diskutera!

Rekommendera Poster

så jävla trött på alla alkoholrelaterade trådar.. håll till här och visa vem kocken är i denna soppan. så kan dom andra som gillar gränsen hålla till i den andra tråden!

angry

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte ens vad du menar med andra tråden då jag slutade läsa dessa gnälliga inlägg redan i somras. Att man bara orkar!

Senast ändrad av ciaraud | 28 december 2010 | 06:52

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om det finns 500.000 båtägare i sverige så har 0,0004% av dessa skrivit på namninsamlingen redan....så det går framåt kan man säga....det är det mest patetiska ämne som nånsin har disskuterats på forumet...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, men det är tunnt med andra diskussioner på forumet...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilken rolig tråd Forum den verkar bygga på fakta !!!!!!!!!!!!!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Uppenbart är att en del här på forumet har problem med läsförståelsen!

Tråden heter Här kan ni som ogillar promillegränsen diskutera

Men jag ser mest inlägg från förspråkare till promillegränsen?

Gädda har ju varit förutseende och skapat en egen tråd åt er som gillar myndighetsmissbruk och Storebrorsfasoner, så varför skriver ni inte i den då?

Gott Nytt År, Gedda!

Editerar ett stavfel på trådskaparens namn, Tänkte inte på att du stavar det med e.

Så, nu har jag felat det så att det blev rätt ;-)

Senast ändrad av labbibia | 30 december 2010 | 15:45

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Aha, herrarna som gillar att köra båt fulla gillar forum-apartheid?
Åtskillnad mellan åsikter muss sein?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dra något gammalt över dig:

Du vet mycket väl att ingen av oss som anser lagen tillkommit på fel sätt eller att den påverkar en frihet som inte är ett problem, att vi inte anser man ska köra båt full.

Men är det dina referensramar så har du en mycket inskränkt uppfattning.

::Harry::

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu riktade jag mig egentligen mot labbibia som hävdar att bl a jag gillar myndighetsmissbruk och Storebrorsfasoner. Med den stilen ni kör du å dina polar i argumetationen är det kanske inte konstigt att andra också uttrycker sig som jag gör här?

Och du kanske kan förklara det här, Harry.
Om du inte gillar att köra båt full - vilket inträffar vid 0,2 promille enligt lagen - på vilket sätt är då din frihet inskränkt av den nya lagen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du borde skämmas Peter K

Du och några ytterligare har ju redan börjat med dessa ständiga personangrepp och trakasserier även i denna tråd.

Jag tänker inte debattera med dig, du är inte värd det.

Jag har istället anmält ditt senaste alster i personangreppsgenren. Om inte MG gör något åt ditt vedervärdiga personliga påhoppande, så kommer åtminstone jag att helt sluta läsa och debattera på MG. Säkert till din stora glädje, men kanske inte till MG:s?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Omöjligt att få dig att förstå. Eller?

Kan dock erbjuda en förklaring allt för att visa ett hövligt uppträdande.

Just nu i skrivande stund druckit en whisky drygt 6 cl. (gott älskar en god whisky, dock en blended men Johnny Walker Black Label är faktiskt riktigt bra blended, annars så är Highland Park (single malt) min favorit, gärna som 18 åring)

Säkerligen passerat 0,2,  onykter, inte specielt.

Full, knappast. Finns säkert ungdomar som påstår sig bli fulla på en öl eller en whisky. Men knappast vi vuxna, eller hur är det Peter, är du vuxen?

Onykter anser jag mig vara då man missar ord då man pratar och tar snedsteg ibland.

Full, vilket jag mycket sällan är enligt mina referensramar är då man vinglar och känner kraftig berusning.

Inte ens imorgon på nyår tänker jag mig hamna i läget FULL vilket jag tycker är ett misslyckande att hantera alkohol. Speciellt då vi har huset fullt med gäster så håller man en god nivå. Visst kommer det bli en hel del vin och annat gott men det brukar vi göra i gott sällskap.

Min frihet som till viss del inskränkts? Jo Peter har du missat det i så många inlägg där jag beskrivit det så är det ingen idé att dra det igen. Vill man inte förstå så är det svårt.

::Harry::

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lagen har kommit till av den enkla anledning att det finns personer som tror att de själva kan avgöra när gränsen för när man är för full inträffar. Ta din sexa whisky, till exempel. Du säger att du inte känner dig påverkad av den? Betyder det att du anser att det också är OK att sätta sig bakom ratten på en bil, jag menar du är ju inte påverkad av den, så vad kan hända? Eller är det fel, av mer än anledningen att lagen säger så?

Och tänk om alla lagar och regler hade gummiparagrafer, vem som helst fick avgöra vad som var rätt och fel efter eget huvud. Hur skulle det bli? Det är OK att köra i sjutti förbi ett dagis, bara man känner att man har koll? Det är OK att ekonomiskt bedra männsikor, bara du som bedrar bedömmer att skadan hos den bedragne är försumbar?
Eller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förresten - det är inte jag som rapporterat några inlägg...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

haha jag trodde det skulle bli bättre med en sådan här tråd, men nu blir man tydligen rapporterad för jag vet inte vad, du som rapporterat får gärna maila mig och berätta varför. nu låser jag iallafall denna tråden..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...