MightyMats 0 Postad 27 December , 2010 Jag har nyligen skapat en hemsida där jag vill visa mina båtar jag byggt och även få tips och kritik på vad jag gjort fel eller rätt. Välkomna in och titta, skriv ett inlägg i gästbok om ni kan! www.byggabat.se God jul Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MightyMats 0 Postad 29 December , 2010 Hej Jag läste en gång en artikel om en kille som satt in en bilmotor i en båt. Är intresserad av att hitta artikeln igen då den försvunnit i en flytt. Är det någon som har tips på var jag kan hitta den, eller liknande artiklar, beskrivningar på hur man går tillväga om man vill sätta i en bilmotor i en båt? Tack för hjälp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maximarcus 8 Postad 30 December , 2010 Jag monterade tillsammans med min pappa en Alfa-Romeomotor i en Buster, det kan man läsa om i Båtnytt nr.3/2004. Det är ju inte en helt ovanlig lösning med marinkonverterade bilmotorer, däremot tror jag att det är svårt att hitta så mycket hjälp och tips på nätet. Söker man delar för marinkonvertering så finns en del på bland annat Union motor och Rodahl marin. Tyvärr är delarna ganska dyra. Men det är kul med folk som ger sig på udda projekt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 30 December , 2010 HEj Trevlig sida och trevliga båtar du byggt, Man får verkligen lust att bygga sig en egen båt, PB skrev i höstas om ngn som satte in en VW Diesel i en snipa. Kolla deras hemsida.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MightyMats 0 Postad 31 December , 2010 Hej Tack, jag försöker hitta dessa tidningar på nätet men det är svårt. Har ni någon länk att lägga in skulle jag bli både glad och tacksam. Gott nytt år alla! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser