jojosurf 4 Postad 26 December , 2010 God Jul på er! Jag tänkte att de stora båtaffärer som säljer tillbehör osv skulle ha stor rea under mellandagar men icke. priset är detsamma som innan dvs att de alltid har låga priser. Tänkte stor handla men det blir nog inte det. Det jag kollade var Erlandson Brygga och Hjertmans. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 26 December , 2010 Jo men dom har ju vissa artiklar till nedsatt pris under hela december. Såna grejor om är viktiga för alla som har båt. Plastimos rullfocksbeslag tex, nedsatt ca 19% mot katalogpris. De rullfocksbeslagjag köpt genom åren, har jag köpt på Hertmans Julrea. Senast ändrad av toaen | 27 december 2010 | 07:11 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 27 December , 2010 båthandlarna har sina reatider kring mässorna. Det kallas inte rea utan mässspris. Nästa tåg går i göteborg i början av februari och i stockholm i mars. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 27 December , 2010 Visste är det rea på Hjertmans nu, men sen om det är så väldigt låga priser är svårt att säga, men jag är inte särskilt övertygad om mässpriserna blir så mycket lägre, dom har ju inte varit det förr om året utan det har varit samma priser som i december, sen är det väl lite vad man är ute efter också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thundergod 101 Postad 27 December , 2010 Kolla och jämför noga. Många kedjor och affärer har smyghöjt. ofta i små steg hela hösten för att sedan kunna sänka rejält när det är rea. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 27 December , 2010 Tipset att själv följa prisnivån ett tag innan inköp verkar mycket bra. Handlartrixen är många för att hetsa kunder att tro att detta är det aldrig återkommande jättetillfället, måste bara slå till snabbt. Så är det nog sällan i praktiken, iaf inte när det gäller vanlig hemelektronik. Iofs en bransch med extrem konkurrens, men men ...http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.518348-priser-hojs-till-mellandagsrean / Thomas Ps. Ett litet OT-tips för teknikfreaks, se Ny tekniks tekniker sätta skruvmejseln i olika industri-produkter. Canons systemkamera är såpass komplex att det har fått två filmavsnitt. Imponerande teknik för billig slant, kan jag tycka. Jämför vad du får för samma slant av en hantverkare (ingen kritik mot dessa, bara en sorts reflexion över industriprodukters relativa prisbillighet. Kameran i tidningsartikeln är säkert värd sitt pris flera gånger om i jämförelse, men kan man få den ännu billigare så varför inte.) ...http://www.nyteknik.se/popular_teknik/under_skalet/ ... Ds (Ps2: I skrivande stund tyvärr serverproblem till filmsnuttarna, prova gärna senare. Ds.) Senast ändrad av Thomas-1 | 27 december 2010 | 15:29 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 30 December , 2010 Utan att säga att båtprylar någonsin är vrålbilliga så hade i alla fall Hjertmans extrapris på Origo spritkök före jul och tänka sig att tomten hade med sig ett sådant till mig. Så nu ska jag ägna resten av jule åt att bygga om köket i båten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 30 December , 2010 Där ser du. Man sänker priset på nån liten pryl och sen får köparen en massa jobb och andra onödiga kostnader. Jag känner igen det där. I år har jag överträffat mig själv. Jag har nästan inte köpt nåt på Hjertmans Julrea. Bara en däcksgenomföring. Skulle köpt en i våras, men då hade de ingen i affären i Göteborg. Sen blev det inte av. Nu köpte jag en i Karlstad i går 100 kr lägre pris än när jag skulle köpt den i våras. Kanske kan jag få fart på topplanternan till sommaren som är i antågande, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Teoo 0 Postad 1 Januari , 2011 Det är sällan rea är en riktig rea. Jag har slutat gå på rea för att man förlorar oftast på det. Man köper något som känns billigt trotts att man inte behöver grejen. Köp det du ska köpa då du behöver det. Det spar du mest pengar på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 1 Januari , 2011 Men hur tänkte du nu? jag köper det jag skall köpa och inget annat, men jag köper det på rean, då blir det ju billigare eller hur? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 2 Januari , 2011 På tex Hjertmans julrea är det kanske ingen rea. Prylarna de säljer till något nedsatt pris börjar väl kanske bara närma sig sitt rätta värde. Men om man tar 498 kr för en pryl som man normalt tar 598 kr och som man dessutom skulle köpa oavsett vad den kostade, så har man ju tjänat 100 kr på att köpa den runt juletid. Brukar köpa det jag vet jag behöver runt jul. Alla Autopiloter jag köpt genom åren - 5 st . Skillnaden på katalogpris och julreapris brukar för dessa va ca 25 -30% lägre. Likaså för den gummibåten jag köpte 2003. Katalogpriserna för de flesta av dessa prylar låg mellan 12 000 och 13 000 kr och de såldes för mellan 8 000 och 9 000 kr. Sen räknas ju de prylar man köper med reapris in i totalsumman för rabatt för de prylar man köper till katalogpris. Då jag köpte grejor för 56 000 kr på en gång i fjol blev kostnaden ca 12 000 kr lägre än om jag köpt till katalogpris. Men 12000 kr lägre kostnad är väl ingenting? Det som man blir lurad på är att man överhuvud taget har båtar. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
heah 0 Postad 3 Januari , 2011 Hjertmans har vid något tillfälle kört 10 % eller 20 % på allt (uton nettovaror och tidigare prissänkta varor) Jag har för mig att detta är årligen återkommande, men eftersom det tydligen inte var vid mellandagsrean så kanske det är vid mässorna... Någon som kommer ihåg med mer säkerhet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 3 Januari , 2011 Hjertmans har alltid en rabbatsats beroende på hur mycket man handlar. www.hjertmans.se/ se säljvikllor. någon varriation på rabattvillkoren genom åren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
heah 0 Postad 3 Januari , 2011 jo det är iofs sant att hjertmans alltid har nedsatt pris om man handlar för större summor. Jag har dock för mig att de brukar ha nedsatt pris på alla varor utan visst köpkrav vid något tillfälle per år. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser