illern1 1 Postad 26 December , 2010 Hej! Jag ska göra en avgaslimpa till en dieselmotor så frågan är om jag ska göra den i rostfritt/syrafast eller vanligt järn? Toppen är av aluminium och det ska cirkulera glykol vatten i limpan. // illern Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 26 December , 2010 Hoj! Ska 32an få lite mer pulver nu?? Man ser ju kombinerade grenrör/växlare i vanligt svart med rostfri alt cu-nickel insattser i. då är det ju vad jag kan fårstå glykolvattnet som cirkulerar i limpan runt växlaren där sjövattnet går igenom. Detta borde ju hålla ett gäng år i allafall.Detta alt. borde bli rätt billigt. Men det är ju mycket snyggare med ett höglanspolerat bygge i syrafast. Hur ska du lyckas med gjutjärn?? /andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
illern1 1 Postad 26 December , 2010 Andreas! jag har skickat dig ett mail men det brukar inte jämt funka att skicka genom Mg,så har du inte fått något så hojta till. // illern Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser