pkno 0 Postad 22 December , 2010 Har sett några BMW på blocket senaste månaden. Förutom att det är svårt att få tag i reservdelar i Sverige, har någon erfarenhet av dessa motorer? Ex B130. Är ju välkända för sin goda kvalitet i bilarna så frågan är om marinkonverteringen är bra. Är dreven något att ha? Antar att de inte är tillverkade av BMW? Söker man på BMW-frågor i forumet har de flesta inlägg noll (0) svar vilket väl i och för sig borde göra att man ska dra öronen åt sig. Finns ju ingen hjälp om något går snett... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jonke_66 3 Postad 22 December , 2010 Jag hade en båt men en b130 och den gick som en klocka hela tiden. Som sagt fina motorer. Dreven går väldigt mjukt och fint. Man ska passa sig så att dom inte slirar. Har för mig att det finns nåt ställe på Lidingö som pysslar med bmw prylar. Mvh Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maxxan 0 Postad 23 December , 2010 Har väldigt svårt att tro att BMW sätter sitt varumärke på något som inte är god kvalitet. Dock kan det säkert vålla problem gällande reservdelar m.m. Har man en VP eller Mercruiser kan man lyfta luren och ringa vem som helst och dom har reservdelar och vet vad man talar om. En försäkring i sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 23 December , 2010 Tidigare har Aquasafe i Tyresö sålt BMWs marina reservdelar. Slå dem en pling och fråga pris på några vanliga delar som avgaslimpa mm. http://www.batnet.se/batnet/listor/leverantor.php?fid=222 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 25 December , 2010 Har haft BMW kommer inteihåg vad modellen heter men det var en 190hk 6a deras motorer går väldigt fint hadde aldrig några problem, diselsidan såldes senare till Mercruiser. Dreven är också BMW egen konstruktion och de är väldigt bra och tåliga du kan tex lägga om från full fart till full back utan risk att något rasar, problemet är att det är svårt och dyrt att få tag i reservdelar och dreven är väldigt tunga så man bör ha en drevlyft vid bälgbyten mm. kommer inte riktigt ihåg hur det var på propellersidan. Mvh Uve Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jonke_66 3 Postad 25 December , 2010 När det gäller proppar till bmw-drev så är det samma som till 280 drev Som sagt riktigt tunga är dom. /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 27 December , 2010 Fanns det större diesel alternativ med backslag??Har i allafall sett en liten som heter nått på 50 med backslag. Mvh/andreas Senast ändrad av guzzlon | 27 december 2010 | 18:48 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jussi79 0 Postad 5 Mars , 2015 http://www.espoonveneosa.fi/ Detta är en i Finland som har mycket BMW drev / maskin delar och även otroligt kunnig. Han talar även svenska. Christer Åbäck heter killen. Jag själv har varit efter ett BMW drev mark 2 men dessa är lika sällsynt som fred på jorden.... Ifall nån vet vart skulle hitta ett BMW drev mark2 som står på proppaxeln "x" (efter nummerserien så skriv gärna här... Är själv från Finland men kommer fast med flyg själv och söka..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jussi79 0 Postad 5 Mars , 2015 Det som intresserar mig på grund av att det inte finns ett BMW mark 2 drev som jag inte har utan den gick i "små bitar" och kan inte repareras. Skulle vilja byta ut till ett VP drev men hur svårt är det egentligen? Vad skall man ha för delar etc? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Malara 0 Postad 9 Juni , 2015 jag ska köpa en BMW D12, är det någon som vet någe om motorn och reservdelar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser