wohlfie 0 Postad 20 December , 2010 Denna pinne fått sig en smäll. Går det o böja tillbaka eller ska man se sig efter en ny? Vart får man tag på såna här delar? Svin dyr? Finns det skrot gård för båt motorer tänkte på begagnad? Senast ändrad av wohlfie | 20 december 2010 | 22:54 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CarolinaE 1 Postad 21 December , 2010 En drivaxel kanske du kan hitta hos Anders Forsström (Edsbyn) han har tonvis med reservdelar, både nytt & begagnat. Good Luck /Carolina Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wohlfie 0 Postad 21 December , 2010 Finns det någon hemsida? eller mail? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 21 December , 2010 Vad har du för märke och modell på motorn? Lite lättare att hjälpa dig med dessa uppgifter.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 21 December , 2010 Gick in i en av dina tidigare trådar... Är det en Johnson 30hk från -96? Ett alternativ är att ta hem från USA.. vilket jag gör till min Johnson. Kolla nr. 50 här: http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?&lvlCode=5&pCode=C0154346&path=BRP~A0000008~M0008688~M0008865~M0008866~C0154346&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqFor=29&req4Browse=1&docId=&docName=&isForSupStore=false&cCatFilter=&eCatSupFldr= Valde bara en motor.. kolla upp ditt serienr och gå in på rätt.. http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmHomeCcat.jsp?&lvlCode=3&pCode=M0008865&path=BRP~A0000008~M0008688~M0008865&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqFor=29&req4Browse=1&docId=&docName=&isForSupStore=false&cCatFilter=&eCatSupFldr= Valutakonverterare.. http://www.imc-ab.com/imccurrencyconverter.html Glöm inte tull och frakt. Senast ändrad av Daniel_B | 21 december 2010 | 02:18 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wohlfie 0 Postad 21 December , 2010 De är en Johnson 30hk -96 2-takt Kolla lite på www.ishopmarine.com/ishop/jsp/... blir rätt saftigt o dra hem en sådan, måste ju finnas i hemland. Håller på ringer runt lite med verkar som de flesta har jul ledigt.. hehe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 21 December , 2010 När jag beställde lite delar till min motor (bl.a. en stator..) första gången från USA, så tjänade jag ungefär 1500kr har jag för mig, mot återförsäljare i Sverige. Så ska du köpa nytt.. kolla och jämför. Tog 3 dagar så var paketet hemma... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wohlfie 0 Postad 21 December , 2010 hitta ett ställe i eskilstuna Beg.. 1500-2000kr är det över pris? ishopmarine fick ja det till ca 1350kr.. plus frakt sen som jag inte vet hur mycket. Gäller ju o få det rätt, men om jag kollar på serie nummret på axel o söker på de så blir väll rätt? Senast ändrad av wohlfie | 21 december 2010 | 13:41 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 21 December , 2010 Du har ett serienummer på motorn.. brukar oftast vara en bricka eller ingjutet i motorblocket. Med det serienumret väljer du rätt motor på länken jag gav i mitt första inlägg. Om du gör en beställning så får du fram fraktkostnader osv. men inte tull som du får lägga till.. beloppen kommer fram innan du genomför köpet. Jag räknade lite själv.. vet inte vilken modell du har.. och kom fram till: Drivaxel: 1,349kr Frakt: 598kr Tull/Moms: ? Summa: Runt 2400kr? Men då får du en helt ny drivaxel.. Frågan är ju vad en ny kostar i Sverige.... Senast ändrad av Daniel_B | 21 december 2010 | 14:41 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wohlfie 0 Postad 21 December , 2010 Aldrig tulla saker, så vet ej hur man får tag på tull avgifter eller hur det funkar. Har maila ishopmarine o fråga.. borde ju funka med nummret på axel vilket är 328 316. Söker man på detta så får jag fram en drivshaft 15 till motorn. 2400för nytt, o beg 1500-2000 vad jag lyckas hitta än. men måste ju finnas fler skrot gårdar med vettigare priser. Har inte båten här så kan ej kolla nu.. tog bara hem växelhuset så jag kan fixa till detta för ny imppeler o hoppnings viss en axel:) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 21 December , 2010 Tullavgifter ska man kunna räkna fram hos Tullverket.. http://www.tullverket.se/innehallao/tjanster/avgiftsguiden.4.4ab1598c11632f3ba92800010124.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wohlfie 0 Postad 21 December , 2010 Tull sidan vill ej poppa up o ringer man får man stå ikö. 3 före o vänta 40min... Fått reda på att axel nummret har utgått o ersätts av 341 636 Söker jag på detta på shopmarine så får jag fram samma axel. så de borde vara denna axel. Firma i växsjö skulle ha 4500för en ny, verkar som jag vinner på beställa från usa, måste bara får koll på tullavgift o hur detta funkar. en fundering till vad ska man ta 1 FedEx International Priority 87.67 2 FedEx International Economy 80.49 3 USPS Express Mail International 64.02 3 - 5 business days 4 USPS Priority Mail International 56.90 6 - 10 business days 5 UPS Worldwide Expedited 108.04 5 6 UPS Saver 120.05 1 7 Your Account 10.69 NOTE: Känner inte igen något av dessa.. men your account billigast.. vad menas? Senast ändrad av wohlfie | 21 december 2010 | 15:27 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 21 December , 2010 Tullverkets hemsida verkar ligga nere just nu.. för mycket trafik från denna tråd? FedEx och UPS är ju två stora bolag som du kan lita på.. dock verkar ju FedEx vara lite billigare. Your account vet jag inte vad det är för något. Själv har jag använt mig av både FedEx och UPS.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wohlfie 0 Postad 21 December , 2010 verkar som det är 25% på totala beloppet så Axelen, frakt, tull så runt 2300. Vinner ju på detta om man får en ny... iställe för en beg. Måste dock vara 100% säker på att det är rätt axel, tror inte det är så kul o skicka tillbaka. Denna axel som nu inte är rak,, kan man inte rikt om den? Ringde till ett ställe i eskelstuna o han påpeka att den ska inte vara 100rak. där matrialet är tjockast ska den vara rak. sen där det är smalt kan de vara lite böjt. Tyckte låter lite fel blir väll obalanse om man inte har den rak? Har mailat 28olika båt handlare, få ser om någon av dom har denna pryl. för bra peng.. Tycker inte man kan ta 2000kr för en begagnad järnbit. Senast ändrad av wohlfie | 21 december 2010 | 15:59 Senast ändrad av wohlfie | 21 december 2010 | 16:18 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 21 December , 2010 Jag fattar inte riktigt vad detta är för del, men jag råkade köra in en lina i propellern på min förra båt och krökte propelleraxeln. Svea Bil i Bromma riktade den, blev rakare än ny!http://www.sveabil.se/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CarolinaE 1 Postad 22 December , 2010 Enklast (och billigast om jag får gissa) tror jag e att ringa Anders Forsström... han har både skrotgård för utombordare, mekverksta samt tonvis med delar.. plus nånstans mellan 1000-1500 motorer, både komletta samt reservdelsmaskiner.. alltmöjligt från tidigt 1900-tal å framåt. Chansen finns alltså att Forsström har de du letar. E de föresten lång eller kort rigg?? Anders Forsströms nr finns på Hitta.se ps. Han har ingen hemsida men mail utombordare.anders@hotmail.com Good Luck /Carolina Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 23 December , 2010 modellnr? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 23 December , 2010 Lite mer info om det är en 96a nr ändrad till 341636 pris 5,134:- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 23 December , 2010 kort rigg är det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser