Pripps 0 Postad 20 December , 2010 Hallå Tänkte höra om nån vet om det är helt förbjudet att fiska med gäddsaxar i Sverige?. Eller är det bara på vissa plattser?. va just ute och satte ut 10 st, men jag är ju hos familjen i Finland så jag tänkte bara höra om det är värt att ta med dom hem eller låta de ligga kvar till nästa vinter. kan medela att när man glömmer isborren är detgott segt att yxa sig igenom 40 cm is iaf hehe, men det värmer. hoppas att allt svettande ger utdelning imorgon. god jul på alla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PCP-Roger 14 Postad 20 December , 2010 Om det inte är förbjudet så borde det vara det-tycker jag Roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pripps 0 Postad 20 December , 2010 Jo må så vara, jag vill minnas att jag hört att det är förbjudna att bruka men inte att sälja dem, märkligt bara det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 20 December , 2010 Fiskeriverket.. https://www.fiskeriverket.se/arkiv/faq/faqfritidsfiske/farmananvandagaddsaxifisket.5.7caf489b10f9f5cfaef80001030.html Den länken funkade ju inte.. men här kommer citatet. Får man använda gäddsax i fisket? Saxredskap är inte tillåtet i fritidsfisket. Däremot är gäddsaxar tillåtet för yrkesfisket och för de som fiskar med stöd av enskild rätt. Senast ändrad av Daniel_B | 20 december 2010 | 18:02 Senast ändrad av Daniel_B | 20 december 2010 | 18:03 Senast ändrad av Daniel_B | 20 december 2010 | 18:03 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pripps 0 Postad 20 December , 2010 Gött då vet jag tack för hjälpen Daniel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
McDz 0 Postad 30 Mars , 2011 Borde vara totalförbjudet för alla. Detta är inte fiske... det är slakt! Senast ändrad av McDz | 30 mars 2011 | 16:08 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser