Gå till innehåll
söndag 09 februari 2025
AndreasFinck

avgasgenomföring

Rekommendera Poster

Normalt sett vill man väl att motorn skall låta så lite som möjligt - helst inte alls.

En yngre arbetskompis, som inte alls förstått det här med båtar och sjöliv - dvs segling - köpte för några år sen en monsterbåt. Med den kan han köra alldeles föer fort - dvs över 8 knop. Den för också ett hiskeligt väsen - V8;a har jag för mig.

Han monterade nån grej som gjorde att han kunde välja om den skulle låta mycket eller lite. Avgaserna under vattenlinjen eller över!!!!!?????. Han kan altså stila sig i hamnar med mullrande V8 när han lägger ut och skifta över när ingen hör eller ser honom. Man kan ju bli lommhörd ändå och så kanske han vill kunna prata med de som åker med - tjejer. smiley

Vad det var han kallade prylen för kommer jag inte ihåg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska du ha gött muller får du allt byta ut motorn mot en V8.a... Rak sexa neeeee

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och grejen som gör att man kan välja kallas Silent Choice och består av en klaff i avgasröret vid en Y-koppling som gör att man kan välja om avgaserna ska gå genom raka rören eller normal vägen ner i vattnet och drevet. Finns modeller som kan styras med en knapp på instrumentbrädan men även manuella. Är en bra pryl för det blir jobbigt med för mycket ljud om man ska iväg en bit.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Precis så hette det.

Eller som min sitmobror alltid brukar säga när man talar om något för honom; Tur att jag kom på´ t

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du får skaffa ett par riktigt kraftiga högtalare och spela in en mullrande V8, du kan alldrig få det goa ljudet ur en sexa hur du än försöker.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag förstår hur ni menar, men tyvärr får jag inte plats med en v8 i båten. sen va det väl inte förnedrings tråden heller :D

men de är nått i den här stilen som jag är ute efter:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det där lät ju mysigt, men du kanske har noterat att båten enbart går på tomgång i filmen? Jag gissar att när den båten sedan drar på blir det ett heeeelt annat och mindre trevligt ljud.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gör inga hål i skrovet utan gör något provisoriskt för du kommer att ångra dig. Om du nu inte är 16 bast och tror att allt som låter mycket är coolt. Det är blir enbart töntigt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

haha nej de tycker jag inte. öppnade tråden för att få veta hur man ska gå tillväga om man ska göra de, inte hur de kommer låta eller hur fjantigt de är.  tycker att de mullrar fint från båtmotorer men de ska inte vara störande för andra i hamn eller vart nu man är!

Mvh Andreas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...