Gå till innehåll
söndag 22 december 2024
GeorgeVII

inget man vill uppleva på sommaren efter ett par groggar =)

Rekommendera Poster

När blev en bil en båt? (jovisst var det ju så lagen kom till, även kära politikerna visste inte heller skillnaden)

Om man följer ditt resonemang så borde det finnas lagar för 0,2 på cyklister och fotgängare i trafiken.

Nu kan väll inte fotgängare direkt ge fysiska skador till bilisten men psykiska om man råkar köra över någon som vinglar ut i vägbanan.

Men varför inte förbjuda alkohol helt och hållet.? Passa på att förbjud allt annat som kan ge skador.

::Harry::

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du kan jämföra båtar med sjukförsäkringar, så kan väl jag jämföra vägtrafik med sjötrafik?  Jag sticker ut hakan litegrann och påstår att den jämförelsen jag gör är mer relevant, sjukförsäkring och båtar är inte speciellt lika varandra, ändå är det OK att dra in i resonemanget anser du, men man är puckad om man drar in vägtrafik i jämförelsen?

F ö är den enda som faktiskt påstått att bilar och båtar är samma sak är Ljungbergar´ n på sin hemsida mig veterligen..?

Och om man skulle jämföra rakt av - vilket du felaktigt påstår att jag gör - så är väl fotgängare mer som simmare, och cyklister är mer som kanotister och roddare? Och simma på fyllan får man väl, även om det kanske inte är så smart?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Peter, när du nämner Ljungbergarns hemsida, är det 0,2 promillesidan du menar, den där 0,0004% av svenska båtägare har intresserat sig för frågan? hahahahahahaha....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

crabfish skrev:
...
Nä ta mig katten att vi ska protestera mot sådant som vi anser är fel. Vägrar vara en tyst mus och bara ta emot.
...

Håller helt med, det var precis det jag skrev, men protestera, debattera och organisera er i förväg istället för när lagen är ett faktum. Rekommenderar denna sida http://sv.wikipedia.org/wiki/Demokrati  enlightened

Jag gillar inte heller lagen som den är utformad, men tyvärr var jag själv inte engagerad i frågan när det var aktuellt att göra något.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Gillar starkt Gedda:s ASI-tips. ASI-mottagare kommer att sälja som smör i solsken om det visar sig att KBV och polisen har ASI.

Gillar även förslaget från thundergod - ingen körde. laugh
Kanske kan det vara olämpligt att tillämpa detta tips i högre hastighet.

Har för mig att jag läste om någon som tänkte välja lämplig båtstorlek för att undvika KBV så långt som möjligt.

Kul, nu börjar det bli konstruktivt, mera förslag?

Mackey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du behöver ju ingen AIS mottagare, räcker att du har ett mobilt bredband eller en iphone.

internet: http://www.marinetraffic.com/ais/se/default.aspx

iPhone: Shipfinder i appstore :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det är klart...
Jag tänkte fel, eller snarare inte alls.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

fast du har LITE rätt iallafall. har du ingen mobiltäckning så funkar inga utav dom förslagen jag sa utan då fungerar bara ditt ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...