Gå till innehåll
onsdag 12 februari 2025
Kiara

Vattentank....Givare...

Rekommendera Poster

Hej på er i snön....

Jag undarar om någon vet om det finns någon givare för vattentank i rostfritt som inte kräver så stort hål som 33 - 35mm. Har idag någon konstig givare som är två raka metallpinnar som går ner i tanken via två små hå !!!!  Hur denna fungerar vet jag ej....så en ny ska det bli....Har dessutom inget inspktionshål så jag måste undvika att få ner så mycket spån som det bara går...Förslag på denna operaration ???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle tro att det är någon form av flotör givare du har men utan möjlighet att öppna upp så är det svårt att veta vad felet är. Jag skulle nog satsa på en ultraljudsmätare så slipper du göra hål överhuvudtaget.Goibus har en ny som borde passa.Tror jag skall skaffa en sådan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.

Har själv en vatten nivå mätare som ser ut som du beskriver dvs 2 st pinnar ner i tanken.Min är en Vdo köpt på Hjertmans för något år sedan, det är en capacitiv mätare utan rörliga delar (möjligen induktiv) men den funkar klockrent. (Vdo classic serie) Att hitta en givare som inte behöver ett större hål än de du har kan bli svårt om du inte väljer ett utanpåliggande typ Gobius. Alternativt så tar du upp ett stort hål o i locket på det så fixar du hålet för en ny givare. Kan vara bra att kunna göra rent vattentanken mekaniskt någon gång.

//Erik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...