sea-ray_230 0 Postad 16 December , 2010 Så var jag här igen. Börjar bli rätt temperatur att vakna upp i. Skall ge mig ut och kolla hur ni gjorde med era motorer i höstas. Tömde ni motorn efter glykolkörning? Om inte, var termostaten öppen eller står det rent vatten i blocket, var det rätt blandning, är utombordaren nedfälld eller står den uppfälld med vatten i? Bytte ni olja i växelhus/drev eller står det med en härlig blandning av vatten och olja så jag får frysspränga det? Får nog rätt mycket att göra i vinter Senast ändrad av sea-ray_230 | 16 december 2010 | 14:13 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tempest 1 Postad 16 December , 2010 Ush då! Är Du tillbaka Själv lejde jag bort min konservering, så blev det fel så får han en del att göra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
-Torsten- 12 Postad 16 December , 2010 JAg känner en liten tagg av oro... Är det anbefallt att köra glykol i utombodaren? Det gick inte att läsa ut av min instruktionsbok. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zewe 0 Postad 16 December , 2010 50/50 glykol och vatten på motor sidan körde igenom 50/50 glykol och vatten på sjövattensidan, men hade ingen möjlighet att byta oljan, det måste göras i vår. Kollade däremot och enligt dom konstens regler jag kan så är det inget/minimalt med vatten där så jag håller tummarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niclas_O 3 Postad 16 December , 2010 Tömde naturligtvis block och limpor före glykolkörningen, varför göra det efter? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 137 Postad 17 December , 2010 Hej Frystomten! Tack för varningen. Jo, jag har konserverat såsom man skall göra, och därför önskar jag mig en snäll, bra och underbart fungerande motor med diverse tillhörande attiraljer nästa båtsäsong. Kan du ordna det för mig, du har väl kontakter med Båttomten om inte jag tar fel... Tack på förhand //Keddy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 17 December , 2010 Snälla tomten! Om jag har gjort precis som man skall och allt är ok, kan man önska sig nåt från tomten då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser