Westfjord26 9 Postad 13 December , 2010 Marinshopen och skall bli marknadsledande på båttilbehör på 3 år, kan man hoppas på lite prispress måntro? http://di.se/?>http://di.se/?'> Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 238 Postad 13 December , 2010 Marginell prispress gissar jag, tyvärr. Frågan är väl om man tänker sälja delarna via bilhandlarna, och vad som händer med kompetensen då? Kommer man att kunna fråga presonalen om det mesta, eller blir det som att försöka fråga på Biltemas varuhus? Länken,http://di.se/Default.aspx?pid=1163453__TelegramPageProvider&epslanguage=sv Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
snottra 7 Postad 13 December , 2010 låter bra det ,men synd att dom inte säljer teak skivor m.m Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 488 Postad 13 December , 2010 Det är nog som sagt att hoppas på för mycket. De gånger jag haft anledning att kolla så har Mekonomen varit dyrare än Bilia på de reservdelar jag behövt. Bromsskivor t.ex. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minona 2 Postad 13 December , 2010 Har du bromsskivor på din båt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nbottning 2 Postad 13 December , 2010 *hihi* Det kommer bli fantastiskt mycket bättre logistik. Mekonomen introducerar sitt skotersortiment i dagarna och där har man fullt upplägg både på lagret i Strängnäs och lagret i Luleå. Det innebär för mina kunder i Boden att dom kan beställa en reservdel fram till 15:25 och få den 07:00 nästa dag. Detta är inget man är van i varken båt eller skoter-branschen. Nu vet jag inte hur logistiken kring båtdelarna kommer se ut. Men man kommer ju att använda Mekonomens logistik på något sätt. Sen beror ledtider/stopptider på om delarna kommer ligga hos MS på lager eller på Mekonomens lager. För mig som jobbar inom Mekonomen är detta fantastiskt kul! Vi har ju länge vetat att vi ska in i dessa branscher men inte riktigt hur. Jag tror detta förvärv var helt rätt väg att gå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 14 December , 2010 I artikeln stod det att dom skulle ta upp konkurrensen med båttilbehörsbutikerna, skall dom göra det så fordras ju ett sortiment att konkurrera med, så det som dom har nu är ju inte det som gäller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
schvidja 0 Postad 14 December , 2010 Det blir svårt att söka båtdelar med regnummer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 238 Postad 14 December , 2010 Det är nog smartare att kolla vad de har för priser på däck, kanske..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flummo 2 Postad 14 December , 2010 Då kanske det går köpa plastningsmaterial för vettiga pengar snart, utan att vänta på långsam leverans... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nbottning 2 Postad 18 December , 2010 Vad som är viktigt är att man som kund påtalar för sin butik vad man skulle vilja se i sortimentet. Givetvis kan man inte ha hemma allt som alla vill ha. Men i så stor mån man kan lyssnar man på kundernas önskemål. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flummo 2 Postad 18 December , 2010 Givetvis. Men när det gäller polyester/gelcoat vill jag inte ha något som stått på hyllan länge (som det lätt blir på småorter), jag vill hellre att affären lägger en beställning samma dag som jag kommer in och vill ha grejerna istället för att det skrivs upp och tas med i den beställning som görs en gång per vecka eller något sånt som mindre företag ofta gör. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nbottning 2 Postad 18 December , 2010 Ibland är det en fördel om butiker inte har hemma vissa saker. Bättre att ha ett centrallager med omsättning. Men som jag skrivit tidigare, logistik är viktigt och i detta fall finns den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 18 December , 2010 Så båttillbehör ska bli ännu dyrare mao Fattar inte att någon handlar på Mekonomen. Kanske om man ska ha en rattmuff eller liknande med bildelar är inte att tänka på Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mickeoannelie 0 Postad 19 December , 2010 Hoppas den kunninga personalen blir kvar och inte ersätts med bilfolk /Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser