bygg72 0 Postad 10 December , 2010 Jag skulle behöva en kompass i min Arronet. Har ni förslag på modeller som ni tycker att är bra? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 11 December , 2010 Det är nog inte så många som använder kompass idag. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henced 5 Postad 13 December , 2010 Hejsan Tag precis förarbevis och då får man lära sig att kompass är det enda du behöver, samt att GPS är endast ett hjälpmedel som man inte skall lita på. He he, jag har inte heller någon kompass men jag funderar på att skaffa detta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 13 December , 2010 Klart du ska ha en kompass! Men, beroende på vad du vill betala, vad det finns plats för och vilken modell du vill ha finns det en uppsjö att välja på i olika prisklasser. Som jag använder min kompass, dvs bara för att ta kursen lite grovt från ett sjökort, klarar jag mig med en enkel skottmonterad kompass (men jag har ju segelbåt...). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bygg72 0 Postad 14 December , 2010 Ja. Det är för säkerhetens skull som jag vill ha en kompass som reserv. normalt kör jag bara med GPS Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 14 December , 2010 Följ Peters råd, skulle vilja ta i lite hårdare, man åker inte ut på sjön utan en transportör, sjökort och kompass, sen kör jag också mest efter gps, men händer det nåt med den är det alltid bra att kunna navigera traditionelt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser