Gå till innehåll
tisdag 03 december 2024
Capitan

Praktisk båtägande/Sweboat sprider skrämselpropaganda/lögner

Rekommendera Poster

Det glädjer mig att Samuel har svarat på ett seriöst och sansat sätt. Dra inte ner tråden till sandlådestadiet nu med massa onödiga kommentarer.

Kul att ni kommer att fortsätta att skriva om detta, det behövs faktiskt lite klarhet i ämnet. Jag söker med ljus och lyckta efter något register där man kan hitta vilka båtar som faktiskt är CE-märkta men har ej hittat något. Roade mig med att läsa reglerna för en CE-märkning och det verkar ju vara en hel del tolkningsfrågor och som sagt ganska jobbig text att läsa.

Men jag tror precis som det nämndes i en tidigare post  att detta är övergående då vi kommer att få se mer och mer importerade båtar.

Mvh Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Undra vad Fairliner är för båt? ;) Nä, R sitter faktiskt bredvid E på tagentbordet så glöm det.

Skämt åsido. Tror jag talar för alla när jag säger att det är viktigt att en tidning är opartisk. Artiklar som den omtalade är allt annat än så. Propaganda tycker jag den faller bra under. Har svårt att tro att ni på Praktiskt båttagande skulle skriva artikeln på detta sett om ni inte är styrda av Sweboat.

Jag kan inte förstå varför artikeln är publicerad. Rent av korkat. Det är trots allt vuxna människor som köper tidingen inte lättlurade barn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som någon var inne på tidigare. Hur länge är en båt CE-märkt? Om det är nu så att hela importen hänger just på CS-Märkningen.

Om jag har en CE-Märkt båt som jag köpt ny av en svensk handlare, installerar en badbrygga och gör hål under vattenlinjen, sätter in ett ankarspel där jag själv drar elen. Är denna båt då forfarande godkänd som CE-Märkt? 

Badbryggan och Ankarspelet är inköpt av en svensk handlare, enheterna borde då vara CE-Märkta. Men installationsjobbet gör jag själv. Blir det skillnad om jag låter en Marina göra jobbet eller om jag gör det själv? Kan jag få något CE-bevis på att marinan gör det enligt CE-Reglerna? 

Många frågor... blir det

Mvh
Kristian

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eftersom nästan alla tidningar är beroende av annonsintäckter kan de inte vara opartiska, tror jag. 

post-571-1394236574,4454_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej sdk 780,nu har jag kopierat som du omtalade att jag skulle göra,o även lärt mig att rapportera inlägg..

Men jag tar det igen så du förstår. Jag skrev att Chefsredaktören i PB hade (Skitit i det blå skåpet)

O det står jag för,Lätt att skylla på att man Lånat ut  MG inloggningen till kompis/kollega,därav min undran om han har en spökskrivare i PB med 

Gick ju riktigt snabbt att få bort mitt inlägg efter din Rapportering,får se hur länge detta får stå kvar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske inte helt tror att inloggingen är lånad.. men om så är så kan jag tipsa om att skaffa en egen inloggning. Det kostar inget och chansen att du blir tagen på allvar ökar mångfaldigt iom att man slipper gissa sig till vem av er som skrivit vad.

Uttalandet i sig var inte särskilt briljant och eftersom det skrevs av en medarbetare så belyser det i viss mån tidningens inställning på ett kanske inte helt lysande sätt. Ta honom i örat kanske? ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst sdk780

Hej!

Jag har inte rapporterat Dig men såg att det var gjort. Fanns ingen anledning till rapport enligt min mening. Jag motskriver den vars inlägg jag vill bemöta.

Du gör ju samma groda som det jag först svarade på nämligen att lägga fram sympunkten som om Du vet när Du i själv verket inte har den blekaste och även denna gång blev det fel.

Du kunde frågat om jag hade rapporterat men så långt ville Du inte gå....

Ps: Jag har bara rapporterat en enda gång och det var faktiskt på MG's moderator för det osnygga sättet att formulera sig i den långa tråden om han kändisen som åkt fast för fyllekörning av båt, det vara bara några dagar sen.....

Var gärna lite ödmjuk med påstånden framöverwink

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Han har inget öra kvar. Bra förslag. Jag har nu skaffat egen inloggning för att undvika liknade strul i framtiden. Jag tycker att diskussionen här har gett en hel del bra synpunkter och uppslag. Att ni tycker till om tidningen tycker jag är bra. Det visar att det vi skriver om engagerar och är viktigt.

Trevlig helg önskar jag er alla: Samuel Karlsson (chefredaktör Praktiskt Båtägande)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...