Gå till innehåll
måndag 10 februari 2025
Schutz

Bayliner 2655

Rekommendera Poster

finns det ingen som har de aktuella måtten för en 2655 bayliner längd och bredd?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min 2655 -91 är enligt uppgift från säljaren 2,60 bred och ca 8 m lång. När jag kollar annonser varierar måtten väldigt. En del skriver deras 2655 är 2,50 andra 2,90. 26 fot är förstås gemensamt för de alla. Det ser man ju även på namnet. 2655. Om jag tänker på det ska jag faktiskt mäta bredden vid tillfälle. Manualen säger inget om måtten heller...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för alla svar ! Har en båtplats som är 290cm då gäller det att inte köpa för bred båt..... Jag väljer mellan 2755 och 2655. Och 2655 verkar rymmligare inne men 2755 snyggare i skrov. Är det någon som vet skillnaden i utrymme då jag inte haft möjlighet att se båda modellerna... Kanske det finns någon som vill sälja sin båt? mvh Schutz 8-) 8-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

2755 bör ju vara en fot längre, men det säger jag utan att veta hur modelen ser ut (har sett den men kan inte dra mig till minnes hur den är). 2,90 båtplats ger inte mycket vingel utrymme. Jag har redan märkt vad många sagt till mig, 2655 (troligen också 2755) är mycket vindkänslig. Jag är en nybörjare visserligen, men jag vallar mig in (på typ andra försöket) om det blåser och då har jag 3,5 meters båtplats :oops: Jag och mina fyra barn har inga som helst problem att få plats i 2655an. Häromdagen frågade de om de fick leka kurragömma på båten :shock: . Men ärligt talat vet jag inte hur det skulle gå till. Låter förstås bra.... [KUR]om jag har stor båt?, tja ungarna leker ju i alla fall kurragömma på den[/KUR] :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Perra

2755 an är 2,59 m bred,går in på en 2,9 m plats.. Det stämmer att de är vindkänsliga.Men det har jag löst med en bogpropeller 4 hp. Det bör också vara bytt tank från alu till syrafast,annars får du förr eller senare bensin läckage.. Kappellet bör vara av svensk design(fullkapell).. Soffan i sittbrunnen är ofta rutten,kolla det. Limpor och knä bör vara av nyare design. Landströmmen bör vara 220V. Heltäckningsmattorna har vi ersatt med snygga teakdurkar I övrigt är 2755 en snygg båt,går fint i sjön.Drar inte allt för mkt soppa.. Vi trivs med den,även om vi nu kikar på ngt större.. MVH Perra

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Perra! Byta bensintanken från alu till syrafast, är det en komplicerad/dyr historia?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Perra

Hejsan... Det var en hel del jobb att byta tanken. Kojbotten i midkabinen måste sågas ur. Tanken satt fasplastad runt om i tvärgående och längsgående skott. Jag fick gjort den nya 5 mm kortare för att lättare få plats med den.. Du får nog ta in offert från flera som kan göra tankar.. Priserna varierade väldigt,men billigt blev det inte.. MVH Perra

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Usch då, det får nog vara som det är då.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

TACK FÖR SVAREN NU BLIR FRÅGAN 2655 ELLER 2755 SNYGGA OCH PRISVÄRDA BÅTAR BÅDA! FÅR VÄL UT OCH LETA OBJEKT IGEN! MEN ÄR 2655 STÖRRE INNE BORDET SER STÖRRE UT MEN ÄR UTRYMMET STÖRRE ,OCH ÄVEN PENTRYT SER STÖRRE UT I 2655 BORDE VARA TVÄRT OM? ÄVEN AKTERKABINENS INGÅNG SER STÖRRE UT PÅ 2655 ????? MEN 2755 SER UT ATT GÅ BÄTTRE I SJÖN! NÅGON SOM HAR SVARET?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Göran, seglaren (!)

En Bayliner 2655 har olika mått beroende på ÅRSMODELL ! De äldre båtarna, jag tror gränsen går vid 1990 års modell, är nästan 3 m breda. De nyare är runt 2.60. Det är förklaringen till varför bredden varierar. Att 2,59 är en vanlig bredd beror på att måttet är maxbredd för att traila en båt i USA, har det sagts mig. Fördelen med en äldre bredare 2655 är att den har en separat sovplats framför dinetten ( samt givetvis midkabin). Detta gör att man slipper trassla med mellalläggsskivor o likn. då man skall sova 4 pers. Matplatsen kan lämnas orörd. Nackdelen är att båten är tyngre. 2755 från senare delen av 80-talet är 2.59 bred,om jag minns rätt. Den saknar separat sovplats (förutom midkabinen). Matplatsen måste då bäddas om 4 ska sova. Har sneglat mycket på Baylinerbåtar, för ev. framtida köp. De är prisvärda, men varning :shock: för misskötta vrak ! :roll:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...