Andyh 0 Postad 2 December , 2010 Bästa motorbåten? Vilken motorbåt/daycruiser är egentligen bäst, om man tänker skrov, uppförande i hög sjö, samt kvalitet. Jag tänker storlek 30-40 fot.?? Andyh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jonke_66 3 Postad 2 December , 2010 En Grand banks så klart! :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 2 December , 2010 Minsta Baia kommer över 40 fot men det är iaf en dc. Vet inget om den men det fanns en på Djurgårds mässan. http://www.baiayacht.it/Pages/modelli.aspx?mod=1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 3 December , 2010 Jag var med och byggde Jules Verne hos Vitters Shipyard, kostar en slant men då har man nånting också. www.vitters.com/overview_spec.asp?id=64 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RikardE 265 Postad 3 December , 2010 Beror nog på vem man frågar och hur man ställer frågan.. En Grand Banks är ju grym, men inte så snabb.. En Delta 32/34/40 går ju BRA i sjön, men kanske inte lika utrymmesgenerösa som en Banks är. DC/ hytt/ Trawler olika kunder på dessa båtar.. Själv tror jag att en Targa kommer ganska högt upp på listan över en båt som går BRA i sjön, inte heller denna är speciellt utrymmes effektiv. En 37:a skulle nog kunna klara sig i riktigt dålig sjö.. Höga fribord om man behöver gå ut. Kvalitetsmässigt är ju Targa bra! Sen tror jag att man behöver komma upp i närmare 40 fot för att det skall gå mjukt, blir mer längd och framförallt större tyngd bakom.. Min Delta 32:a går ju bra i sjön, men känns lite klen när det går hög sjö.. Då hade jag nästan hellre suttit i en Bavaria 42 sport.. Mer vikt.. Kvalitén på Delta är bra, kanske inte så bra som jag trodde, men bra. Där är ju Bavaria lite sådär, iallafall om man skall lyssna på rykten. Vet att flera här inne är mycket imponerade av kvaliten. Man kanske skall lägga in värde för investerad krona. Där tror jag att Bayliner slår det mesta.. Bra skrov, hyffsad kvalitet, låga priser. Värde för investerad krona bör vara nästan detsamma för en Bavaria. Targa är en galet dyr båt att köpa, så man kan ju inte förvänta sig mindre än att det skall vara BRA.. En annan aspekt i detta är hur gammal eller ny båt man ska titta på.. Vissa båttyper har använts hårt utan underhåll, även en högkvalitetsbåt blir sliten och risig om man inte underhåller den.. Senast ändrad av RikardE | 03 december 2010 | 12:47 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
J-bro 1 Postad 3 December , 2010 ANYTEC 1230 http://www.anytec.se/1230cab.shtm snygg, sjövärdig men priset är inte lika kul. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Andyh 0 Postad 5 December , 2010 Wow. Vilka båtar. Som sagt så är bästa båt ett brett perspektiv. Jag tänker om det är ngn båt idenna storeksklass, med skrov som blivit hyllat, legendariskt. Jag har hört att utländska journalister för många år sedan hyllade Princess 286 till ett av världens bästa skrov, jag har dock inte hittat artikeln. MVH Andy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maxxan 0 Postad 17 December , 2010 Denna fråga finns det nog inget entydigt svar på. Jag kan nog dock instämma med en tidigare talare, Targa 37 är en höjdarbåt. Kliver du upp på 44 kan du mata över Östersjön i halv storm i 30 knop. Fantastiska sjöjeepar. Jag tycker nog merparten av de nordiskproducerade båtarna håller en riktigt hög kvalitet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Andyh 0 Postad 2 Januari , 2011 jädrans vilken båt,allt är relativt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stephan_D 73 Postad 2 Januari , 2011 Den bästa ligger här, det vet jag efter flera års funderande och utvärderande innan vi slog till: Senast ändrad av Stephan_D | 02 januari 2011 | 06:06 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
illern1 1 Postad 2 Januari , 2011 En Fairline 34-37:a är grymma i en ganska hög marschfart i grov sjö. // illern Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dyker 0 Postad 4 Januari , 2011 Jag hoppas på min ny investerade Bayliner 3288..Vi e ofta ute på öppet hav och jag bara LÄÄNGTAR tills första gången jag får köra den i grov sjö! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser