Gå till innehåll
tisdag 24 december 2024
Doktorn

Är det inte dags att avsluta "Oj" tråden nu?

Rekommendera Poster

Gaidin skriver som sista ( ? ) inlägg på tråden följande :

På ett forum är det alltid en blandad nivå, man får antingen lära sig leva med det och ignorera de kommentarer man inte vill ha, eller så får man hålla sig till redigerade insändarsidor i tidningar där redaktörerna bestämmer vad som skall skrivas.

Tyvär, den bistra verkligheten.

I just detta fallet tycker jag nog att diskussionen varit ganska OK med tanke på hur det brukar vara. skriver

Jag är beredd att hålla med.

Det måste väl finnas annat att skriva om?

Känns ganska ointressant att öppna Maringuiden och se samma tråd överst, varje gång. Det finns ju andra forum där den levt vidare och dessutom med långt fler poster. Kom igen med energi när ärendet har granskats igen, nu känns det bara som man skriver för att få skriva/svara.

Detta kommer bara göra att man tröttnar på att överhuvud taget titta på forumet i framtiden. 

En sak är jag ganska övertygad om, några nya entusiaster lär inte komma till MG pga detta ältande av det förflutna. Kan inte forumansvarig, som på andra forum, låsa en meningslös tråd?

Låt oss gå vidare!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

HR berör. Inte minst alla ägare av såna båtar som är ett par år gamla.

Vi andra vanliga nyhetshyenor eller empatiska medmänniskor tycker det är ett nyhetsvärde eller ser sig själv i samma situation som BN.

Du vill säker i all välmening sätta stopp för alla skriverier så varvet får lugn och ro. Så funkar inte ett öppet samhälle som tur är. HR:s makt råder inte så värst långt utanför fabriksgrindarna. Kanske runt 5-6 mils radie men inte så mycket mer.

Blir en tråd ointressant försvinner den av sig själv. Det dröjer innan den här nya tråden försvinner.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Absolut lås tråden, lås alla trådar som blir för långa oavsett om det handlar om HR eller promille på sjön, varför ska det vara ett öppet forum överhuvudtaget, låt rättigheterna att skriva köpas eller ärvas, precis som i Kina och Nordkorea skulle vi kunna ha det, årets dummaste tråd!angrynonononono

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tråden kommer nog att leva vidare men det är precis som Doktorn skriver, trist att det bara ältas fram och tillbaka, samma inlägg i olika form. Man bara vänder och vrider på orden.

Efter överklagandet blir det nog ny fart med ny information men tills dess är det nog bara att blunda för trådarna. T o m på Sailguide har det stannat av efter nästan 70 sidor så det stannar nog här med till slut =)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Instämmer helt.

Yttrandefrihet och frihet till att läsa det man vill läsa.

Öppet forum, lås hör diktaturer till.

::Harry::

Senast ändrad av crabfish | 30 november 2010 | 12:17

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja du min vän Gaidin,

Vi tycks uppfatta det på samma sätt, du och jag, men uppenbart inte andra.

Naiva påhopp att jag skrivit detta för att HR skall få arbeta i lugn och ro, vittnar ju om att man inte ens läst mina inlägg, när debatten var aktuell! Det är just det jag menar, nu skrivs det för skrivandets skull.

Dessutom tar jag faktiskt illa upp att bli beskylld för än det ena och än det andra. Här finns uppenbara brister i både förståelse av det skrivna språket samt vanlig hyfs!

Detta är ju att hälla vatten på en viss redaktörs kvarn.

Tack för mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jajösses, har man en åsikt som avviker en smula från andras, då kan man bli kallad både det ena och det andra. Man vänjer sig och lär sig att hantera de olika människorna här, det är nog en del av tjusningen med öppna forum, att de är just öppna för alla, även de som har lite lättare än andra att aktivera adrenalinpumpen.

I det stora hela tycker jag ändå att det är ett trevligt gäng här.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är väl bara att låta bli att öppna den tråden?

Det är ju inte så blixtrande mycket aktivitet på MG ändå. Om jag öppnar Seglarsnack kan jag utan att scrolla se trådar som har senaste inlägg för över en vecka sedan!

Uppenbarligen finns inte så mycket intressant att diskutera, då är det väl bra om det finns en tråd som berör? Själv har jag inte öppnat någon av de HR-relatrerade trådarna på några veckor nu, men inte stör jag mig på att de ligger högt på sidan?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst silviasurfarn

Det verkar som om Doktorn tyckte att det var dags att avsluta medlemsskapet; han står som Inaktiv medlem. Är det dags att avsluta den här tråden då ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan man själv inte ta kritik ska man nog hålla truten stängd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om varven fuskar så är det bra att det kommer fram. speciellt ett varv som tar bra betalt just för att inte fuska.

just detta fall är hyffsat tråkigt.  men det var bra fart på dom båtarna vid den tiden kanske gick det väl fort. HR är mer fabrik än dom andra varven på orust. men så går det bra oxå (lönsamhet)

sen hade dom accord om jag inte minns fel. bara det kan ju sänka kvaliten ibland.

skämms iaf för att vara båtbyggare. Men plastfolket har en förmåga att slarva en del. men det är ett söligt och dammigt jobb som många INTE vill göra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Återigen ser jag ett exempel på hur aktiva forumdeltagare avsäger sig sitt medlemsskap pga av olika åsikter i forumdiskussioner. Jag har sett det förut, i andra forum, och tycker att detta är jättetrist. Tyvärr så kan ett foruminlägg uppfattas så himla olika beroende på hur man tolkar den skrivna texten. Jag är helt övertygad om att om dessa diskussioner skulle ha framförts ansikte mot ansikte i det verkliga livet skulle många missförstånd ha undvikits och många tolkningar skulle ha gjort annorlunda. Jag är ny här på maringuiden och tycker trots denna trista händelse att forumen är bra och att det för det mesta är en god och trevlig ton. Jag hoppas den goda doktorn kommer tillbaka.

mvh 2mas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det positiva som har hänt är att flera varv ger längre garanti på skroven.

Malö har numera 10 års garanti. HR har 1 år. Uppgifterna från annat forum.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur kan man vara så upprörd över det engagegmang som visas i olika frågor, exempelvis Oj. Har någon tröttnat på ämnet så öppna inte det, hur svårt kan det vara.

Det fria ordet, låt vara att det ibland blir subjektivt, måste tåla trötta kommentarer annars vinner de som vill lägga locket på.

Låt oss alla hjälpas åt att hålla denna tråden i toppen (skojade bara!!!!!!).

//Christer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oj, jag gjorde nyss ett långt inlägg här i sakfrågan som jag nu flyttade till Oj-tråden istället.

Självfallet ska inte Oj-tråden avslutas.

Senast ändrad av Mackey | 16 januari 2011 | 18:20

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det ar darfor jag har i stort slutat skriva inlagg pa maringuide, da nivan har sjunkigt, tyvarr.  Haller med Doc varfor fortsatta. Tittar man pa vilka respons han far utav nagra har sa forstar jag varfor han ar inaktiv, dom kan ju omojligen last hans inlagg i 'OJ traden om dom antyder att han vill morka for HR skull.

Mvh

Carl

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Jag som inte varit med så länge på detta och andra båtforum har ingen vidare kännedom om vilka forum som är bra och mindre bra och varför. Jag har därför ställt frågan i detta forum, Vilka båtforum är bra och vilka är mindre bra...  och varför? http://www.maringuiden.se/forum/;thread=381468 

Hoppas det blir många bra och spännande svar.
Mackey

PS
Kan hålla med om att Oj-trådarna kanske inte är så intressanta just nu, men varför blir det så?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Oavsett kvalitet eller hyfs och vett i tråden OJ så kan man ju snabbt konstatera att den är en av de allra mest lästa och kommenterade trådar i detta forum. Så länge den är aktiv och medlemmar läser och kommenterar den så kan den väl inte vara helt ointressant eller meningslös. Forum trådar har av sin natur en självsanerande funktion. När de blir ointressanta så försvinner de så sakta längre och längre ned i forumhistoriken. Det finns ingen som helst anledning till att en moderator ska få stänga en tråd, såvida den inte strider mot forumreglerna.

Nyfiken fråga: Vilka andra forum har moderatorer som stänger av vissa trådar om de av någon anses som meningslösa? (Seriös fråga för jag vill verkligen veta)

/Thomas S

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

@ Gladius.

I stort sett alla modererade forum med självaktning tar bort eller låser trådar med frågeställningar som avhandlats till leda tidigare. Ämnen där frågeställaren med en enkel sökning kunnat få spaltmetrar med läsning i ämnet, men ändå väljer att starta en ny tråd.

Där har vi i mitt tycke MG:s absolut största nackdel. Man orkar helt enkelt inte läsa/besvara samma frågor om och om igen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen!

Ok! Jag hade ingen aning om att det var så får väl skylla på min forumsovana. Hur som helst så anser jag att forum borde vara självsanerade. En fråga eller ett inlägg som saknar intresse eller som avhandlats tidigare borde väl ganska raskt sjunka igenom forumet obesvarad och oläst. Kanske detta mest är ett problem på forum där aktiviteten är låg. Hursom helst så läser jag detta forum med stort och brinnande intresse så nybliven båtägare och nybörjare jag är. Jag lär mig massor om segling och båtar via nätet och via detta forum här på MG och tycker fortfarande i stort sett att alla inlägg är läsvärda.

/Thomas smiley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...