Gå till innehåll
söndag 10 november 2024
Alex45

Ta bort Dekaler på båten

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har en Ryds 510 GT tänkte ta bort Dekalerna som fins på sidan är det en dum ide? Båten förlorar inte värde sen när man säljer den eller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780

Jo naturligtvis förlorar den i värde om den inte är original

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dum fråga kanske, men varför skall du ta bort dekalerna ?? Stöldskydd ??

Säljer du båten som nästan ny så förlorar den säkert i värde (fast det går att köpa nya dekalaer hos RYDS), säljer du båten som 15 år gammal så blir inte värdeminskningen så stor.

Oftast kan man se på dekalerna vilken generation båten tillhör, RYDS brukar ändra sina dekaler med ett par års mellanrum.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det går som bekant mode i dekaler, precis som allt annat. Om du t ex har en ful sjuttio- eller åttiotalsstrajpning så tycker jag inte du ska tveka att ta bort den. Jag skulle personligen inte basera det pris jag är beredd att betala för en båt på de klistermärken som sitter på båten, skicket och utrustningen känns viktigare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dom som sitter på båten är slitna och fula antingen tar jag bort dom och köper nya eller så skriver jag något annat lite ovanligt;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En sak att tänka på är ju att tar du bort dekalerna så syns det i plasten vart dekalerna suttit, det blir märken i plasten inte bara att det är blankare där dom suttit utan mer märken som är svåra att få bort veronde på hur länge dom suttit där. Polaren som är rekondare pratade om att det är klistret som påverkar plastenytskiktet lite, det blir nästan lite nivåskillnad där det suttit plastdekaler, så had jag tagit bort dom för att dom va slitna så hade jag köpt nya och monterat

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...