pgh73 2 Postad 27 November , 2010 Leker med tanken på att byta ut de gamla till bättre ST-vinschar på min Accent 26. Min fråga är följande, behöver jag 2-vxl eller räcker det med singel speed-modeller? De ska tjänstgöra genuan (G1=23 kvm). Kostnaden skiljer mycket mellan utan respektive med växellåda :-) /Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 27 November , 2010 Jag har en Dominant 78 med en genua på 19 m2 och har Lewmar 16 ST enkelväxlade. Fungerar helt ok. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 27 November , 2010 vi hade enväxlade på vår katamaran dacapo 30 och har två växlade på vår nuvarande Bav 30. På dacapon fick man ta i utav bara h när det brallade i och det får vi göra på vår nuvarande också. Vad har du i dag? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pgh73 2 Postad 27 November , 2010 Jag har Lewmar 2 vxl men jag tycker inte jag använder övervxln speciellt ofta. Priserna är saftiga men samtidigt vill jag inte köpa först och sen ångra mig... /P Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser