Gå till innehåll
söndag 02 februari 2025
Tristan01

Olertek som säljer båtar billigt fr Estland, någon som köpt?

Rekommendera Poster

OlertekharfleraannouncerpåblocketmednaybåtarSomsäljsbilligt.Någonsomharerfarenhetavbola get?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ingen erfarenhet av just den handlaren men har tittat på lite priser i estland. Ofta är det omomsat som annonseras, kolla så att den e påslagen, har för mej att estlänsk moms är 18 % på båtar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej jag arbetar sedan länge i Estlan. Har för mig att Olertek är registrerat såsom byggbolag. Kanske försöker dom sig på båtar. Priserna är ofta lägre. Man kan göra bra dealar såsom privatperson. Såge en Blesser 440 NY för 33.000:- Jämfört med svenska priset 66.000:-

Behöver ni hjälpe eller har förfrågningar så kan jag koppla ihop Er. Ps pratar både svenska och estniska flytande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fundera bara igenom hur du ska göra när du inte har ett återförsäljarnät i Sverige med riktig verkstad. En kille på båtmässan 2008  ville tex sälja en kabinbåt av franska märket Jeanneux till mig. När jag frågade hur man hanterade eventuella garantiärenden på båten började han yra om att jag skulle isåfall traila ner den till Malmö (jag bor i Göteborg), därefter skulle den transporteras till Polen där fabriken låg.  

Det blev ingen affär   no

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förstår och köper ditt resonemang. Men jag har själv köpt och tagit in ca 50 båtar. Har inte haft problem med någon än så länge. Flertalet utav dessa såldes även i sverige via generalagent. Båtarna har varit upp til 23 fot. Självklart gäller det större båtar med mera felmöligheter då vet jag inte. Men det hjälper inbte att köpa båt alltid i Sverige. Se exemplet på paret som köpte en dyr Hallberg Rassy, med massor av skador. Trots bra expertis så förlorade dom sitt mål mot Hallberg Rassy. Som annar är kända för att bygga bra båtar. Men vad jag hört skall domen överklagas. När jag nämnde dessa 50 båtar så har jag tagit båtar från USA,Frannkrike,Spanien,Estland..Jag åker själv alltid över,provkör och besiktigar båtarna innan jag köper dom.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag tolkade det som att det var nya båtar av ett nytt märke de sålde?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...