Gå till innehåll
måndag 24 februari 2025
siteadmin

Stor höstauktion av båtprylar!

Rekommendera Poster

Skall inte foruminläggen här vara fria från reklam och kommersiella intressen eller är det skillnad på vem som skapar dessa inlägg?

/Wahlis

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med,så jag gör som sdk 780 lärde mig,jag anmäler inlägget,Fungerade ju utmärkt o snabbt att få bort mitt inlägg i Praktiskt båtägandetråden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Matrix

Då LRF Media driver sajten Maringuiden.se som ett vinstdrivande företag så gör de precis som de vill. De använder de kanaler de har för att föra ut sitt budskap. Vi (alla) som gör forumet levande är inte värda något mer än att vara brickor i spelet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Noterar också att rubrikerna på åtminstone några av prylarna är missvisande, eller egentligen direkt felaktiga.

Jag är på jakt efter en AIS-transponder (sändare), alltså inte bara mottagare. Men det som kallas AIS-transponder i auktionen är inte en transponder (sändare) utan bara en vanlig mottagare/receiver för AIS.  Visst, det begriper man kanske om man läser vidare, men ändå. Jo, jag har sett auktionerna på riktiga transpondrar ocks, men de är redan nu dyrare än vad de kostar på Tradera när firman auktionerar ut dem där. Dessutom den gamla modellen.

(Transponder enligt Wikipedia: (teleskopord av engelska Transmitter-responder, sändare-svarare)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst sdk780

Detta är fan i mig jävligt lågt Kalledrag Jag anmälde inte Dig i den tråden och Du fick en god förklaring som Du inte ens har svarat på. Istället använder Du mitt nick för att förlöjliga mig i denna tråd som på inget sätt har med mig att göra.

Ta kontakt med MG och kontrollera om det var jag som rapporterade Dig eller inte! Du lär inte få reda på VEM det var men jag kan ge MG tillstånd att i alla fall bekräfta om det var jag eller inte.

Sen kan Du prova att tänka efter före innan Du börjar uppföra Dig som en tillrättvisad barrumpa och hålla inne med kommentarer ang andra forumdeltagare om vad dessa har gjort och inte när Du inte själv sitter inne med ett skvatt av information utan tror

Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst moderator

Nu lugnar vi ner oss lite!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...