-T16- 0 Postad 23 November , 2010 Hej! Jag hade tänkt att döpa min båt men nu till frågan, var kan man beställa? Vilket företag är bäst på sådant? Jag hade velat haft namnet på båda sidorna av båten men hur ordnar jag det, måste beställa bakvänt el. liknande? Bifogar ett exempel på hur det kommer se ut. Båten ska heta La Paparazzi Tack! mvh Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 23 November , 2010 Sök på Blocket, såg en annons häromdagen som ofta brukar dyka upp. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stan 66 Postad 23 November , 2010 Beställde mitt namn via internet www.lrdesign.se, funkade kanon. Skäligt pris har jag för mig att det var också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tempest 1 Postad 24 November , 2010 Hej, Jag köpte via den här firman till vår båt. Superbra. www.dekaltrim.nu Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 24 November , 2010 Någon lokal reklambyrå eller skylttillverkare brukar kunna fixa det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 537 Postad 24 November , 2010 Jag tog en av firmorna som gör reklam via Blocket till förra båten. Kommer inte ihåg vilken det var men de hade en massa typsnitt som man kunde leka med och se hur det blev. Inte så avancerat med dagens teknik men ganska effektivt. Och då, för två år sedan, hade inte alla det. Vet inte hur det är nu. Tänk gärna på att läsbarheten minskar på långt håll med avancerade typsnitt (egen erfarenhet...). Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
-T16- 0 Postad 24 November , 2010 Hej gott båtfolk! Tack för all hjälp! Valet föll på lrdesign. Varför? Jag blev förvirrad av alla typsnitt som alla företag kunde erbjuda så jag satt säkert någon timme med att hitta ett bra typsnitt men sen blev jag trött då jag tyckte flera såg bra ut så det blev lrdesign då de hade en som passar bra - Tror jag Dekalen blev då 130 cm lång och 17 cm hög. Har bifogat en bild med det slutgiltliga typsnittet. För er som undrar så kostade just denna dekal 309:- ink. frakt. Kommer att få dekalen inom 9 dagar (beställde igår och de hade 10 dagar leveranstid) Tack igen! Mvh Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser