Gå till innehåll
söndag 24 november 2024
Niclaw

Motorfråga

Rekommendera Poster

Hej

Funderar på en Flipper 666 med en MerCruiser 3,0 (135 hk). Är det en bra motor och är den tillräcklig för den båttypen?

mvh

Niclaw

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om motorn räcker beror ju på hur du tänker använda den. Flipper 666 är ju väldigt lättdriven med sitt 15 gradiga skrov så med ett mindre antal passagerare borde det fungera. Någon tröskel upp i plan finns knappt. Själva motorn vet jag inget om. Kolla gärna min sjöbod för mer info och bilder gällande 666 HT

Senast ändrad av 666D3 | 22 november 2010 | 20:17

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur beter sig egentligen 666:an i lite gropig sjö? Är det väldigt slagit?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi körde i somras över Biskopsfjärden när sjön var riktigt hård. Kapellet var uppe som tur var eftersom det hela tiden blev översköljt. Då slog det rätt bra. Vid möte med båtar som drar upp sjö brukar jag sakta ner för att slippa de värsta slagen. Själv upplever jag det inte som något större problem. Om du tittat på testen från Båtmagasinet så såg du hur den går i sjön. Annars en klipp från mig där det kanske inte är så hög sjö men den resan var inte heller dramatisk. 24 knop över Jungfrun. Ang sikten i 666 så känns det konstigt att ha rutan så långt ifrån sig till en början men man vänjer sig snabbt och jag står nog och kör max 5 % av tiden. Kör ofta med kapellet uppe när det är kyligt ute. 

http://www.youtube.com/watch?v=rHCfzrq7m08 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag skulle satsat på 220 hästarn eller en D3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...