Jsen 0 Postad 21 November , 2010 Har precis ställt in min SeaRay 200 för vinterförvaring, är det någon som vet hur drevet ska stå, nu har jag kört ner det i bott, känns som att det är rätt eller? någon som kan komma med tips. mvh Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Edestig 1 Postad 21 November , 2010 såvitt jag vet är detta helt rätt för i detta läge rinner allt vatten som finns kvar i drevet ut ... själv monterar jag bort mitt drev och låser in det i hyfsat temererat utrymme ... har ingen lust att bli av med drevet och börja bråka med försäkringsbolaget och sen har jag ett VP DPG som det inte finns så många i reserv vad jag har hört .... bara en myt? men jag vill inte chansa ... Mats Senast ändrad av Edestig | 21 november 2010 | 20:26 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 523 Postad 21 November , 2010 Enligt en skrift från VP jag läste nyligen ska man alltid ställa drevet i bottenläget. När båten är i sjön för att inte få beväxning på hydraulkolvarna och såväl vinter som sommar för att avlasta dem. Så du har mao gjort helt rätt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
All_to_slow 1 Postad 21 November , 2010 Ytterligare en anledning att ha det nere är att slippa ha bälgarna utsträcka som hela vintern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 523 Postad 21 November , 2010 Ja just det ja. Det glömde jag och det stod också i skriften från VP om jag minns rätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jsen 0 Postad 22 November , 2010 Tack för svar, nu är det bara att vänta tills våren är här igen då Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 22 November , 2010 Alla båtar med drev där jag vinterförvarar har dreven demonterade och inlåsta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser