Gå till innehåll
fredag 09 januari 2026
666D3

Flipper ska bli premiummärke för utombordare

Rekommendera Poster

Läste att Flipper ska bli Nordens första premiummärke med utombordare enl VD Raimo Sonninen. Han är rätt nöjd med Aquadors status men nu är turen kommen till Flipper som kommer med nya modeller. Jag trodde Yamarin var ett premiummärke redan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alla vill väl vara Premium, se bara på bilindustrin.

Sedan är det inte alla som når ända fram men det är en helt annan historia.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nästa helg är  det världspremiär för nya flipprar i på göteborgsmässan, ska ni dit och kolla?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det verkar som de lyckades med att bli premiumbåt om man får tro Vi Båtägare. 670 DC har t. ex. stabilare skrov i högre farter än Finnmaster F68. Flippers katalog 2012 innehåller inga av de gamla båtarna även om de fortfarande säljs. 

http://www.flippermarin.se/UserFiles/Interboat/www.interboat.net/Documents/Article/Flipper_broschyr_2012_SWE.pdf

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kul att de satsar lite på Flipper som har kännts lite mossigt senaste åren. Kul att det kommer ett par nya HT modeller med. De nuvarande har ju hängt med i 100 år. Aquador däremot är inte så premium i mina ögon, förutom priset då. Otidsenliga inredningar (högglans körsbär 2012 någon?) och halvdann faktisk kvlitet. Vissa säger att Nimbus är överprisade, enligt mig känns de nästa pisvärda jmf med Aquador.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...