Gå till innehåll
torsdag 17 april 2025
Pumba

Seglarprogram

Rekommendera Poster

Hej.

För några år sedan satt jag och en kompis och såg på tv när det plötsligt började ett program om två stycken som seglade i en mycket liten segelbåt över atlanten till Florida tror jag det var. Både jag och kompisen fastnade totalt i programmet och har på senare tid försökt leta upp det för att se det igen, men hittar det ingenstans. Jag har funderat på om det kan ha varit Sven Yrvind och en ung kille som gjorde resan. Vet i alla fall att den unga killen stannade kvar i Florida ett tag men sen seglade hem båten helt själv och han filmade hela resan. Undrar nu om det finns någon här som har sett eller vet vad det var för program/dokumentär?

Mvh Pumba

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För några år sedan satt jag och en kompis och såg på tv när det plötsligt började ett program om två stycken som seglade i en mycket liten segelbåt över atlanten till Florida tror jag det var.

Skriver Pumba.

Det är skrämmande hur lite alla TV kanaler bryr sig omsegling! Jag har ’Viasat Sport’, för att kunna se Formel 1, förhoppningsvis någon annat som tex  segling. Om man vill välja ’Viasat Motor’ måste man ta paketet ’Viasat Sport’, vilket innehåller fotboll, sport, ishockey kanaler samt kanal 10! Detta trots att jag är fullkomligt ointresserad av lagsporter. Jag har påpekat dettta i ett ‘öppet brev’ till Viasats sportchef, men inte fått något svar. Jag har en massa kanaler jag betalar dyrt för, men det finns aldrig något om segling, utom invävt i något allmänt båtprogram, vilket även det är sällsynt. CNN har en gång i månaden 20 minuter om segling, Mainsail, kraftigt sponsrat av Rolex och ganska ointressant. Om man tar antalet basket och handbollsmatcher som visas, jämfört med segling är det orimliga proportioner, i förhållande till antal utövande. 

I segling har Sverige tagit flest OS medaljer. 

Seglingen är också den sport som får mest pengar av alla förbund inför OS !! 

Detta till trots får vi aldrig se något om vår sport. Har själv en gång spelat handboll men tycker det är ointressant att se på. 

Nu har jag sagt upp mitt sportabonnemang from april nästa år.

Tyvärr kommer vi väl få se den totalförstörda Americas Cup i sina nya kläder, eftersom sponsorerna tror att det blir fler som tittar på katamaraner, än på enligt min uppfattning riktiga segelbåtar.

Fram för mer segling i TV!

Jag är övertygad att den kanal som skulle sända segling skulle få massor med tittare, vi är så svältfödda att vi skulle se vad som helst med segel på TV rutan!

Doktorn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...