gomme 0 Postad 11 November , 2010 Har kikat på sea rays 250 årsmodell 1997 på nätet. Hur länge gjordes denna modell? Har sett en 98a. Vill ha 5,7l motorn och bravo 3, helst insprutning. Har någon koll på dessa båtar? Kvalitet, sjövärdighet mm. Har också kollat på 270 modellen, 1998-2000. Har någon erfarenhet av denna modell? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
perra_linden 0 Postad 1 December , 2010 Jo det stämmer, gjordes till -98 http://www.searay.com/boat_graphics/electronic_brochure/company1729/1C1_27_74DERNWK4944.pdf men även en 2009 Jag har en -95 med 5.7 L (-98) och Bravo3x (-09) Kvalitetsmässigt så är den som dom flesta amerikanare, enkelt gjorda med hyfsad finish, inte den bästa men inte den sämsta heller. Med sitt v-skrov så går den helt underbart i sjön, även när det går lite vågor. Gillar min 250, ganska liten och lättmanövrerad men ändå gott om utrymme för 4 fullvuxna att bo i en vecka eller mer, det går fint med 2 vuxna och 4 ungar oxå! Mvh.P Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 1 December , 2010 Även jag har kollat på 270an under en period i mitt båtliv , av 270an modellerna så fastnade den med dinett för mitt tycke .Lite bredare samt även den öppningsbara framrutan som gör lansdtigningen föröver mycke lättare . Den finns med 2 x v6 eller singel 7.4 och jag tycker att den blev för tung i rumpan med v6orna samt att det vart trångt i motorrummet , så jag föredrog 7.4 , / jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser