Gå till innehåll
måndag 23 december 2024
Doktorn

SVARA NU, JA eller NEJ !

Rekommendera Poster

I nuläget med vad jag vet från debatten här skulle jag aldrig köpa en ny båt av den mannen!

Sen blir jag lite orolig. Har ju just köpt en ny båt från annat varv och undrar hur utbrett slarvet (om det nu handlar om det) är i dagens båtbyggeri? Har min nya båt också motsvarande dolda fel och om den skulle ha det hur skulle tillverkande varvet då agera?

Men jag väljer att nu se fram mot våren och sommaren och hoppas att min nya båt ska uppfylla alla mina förhoppningar.

PS. Återförsäljaren av min båt har hitills mött mig på ett helt annat sätt än det  man läser om att HR har gjort.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej, jag skulle undvika att göra affärer med Magnus Rassy och även med Nord-West (eftersom de påstår sig ha samma ev. kvalitetsproblem som HR).  MR faller bort mer på det personliga planet.  HR och Nord-West faller bort pga ev. kvalitetsproblem.  Det finns så många andra tillverkare så varför ta risken?  Väljer mycket hellre en Najad i så fall, om jag ändå skall köpa nytt och dyrt.

Senast ändrad av ridax | 13 november 2010 | 09:09

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det måste dock vara ganska många som säger ja eftersom dom nyanställer 63 pers p.g.a hög orderingång, så även dålig reklam är bra reklam....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man har väl tidigare - i relativ närtid - sparkat ytterligare 44 pesoner.

Idag har HR en väl synlig annons där man söker de 63 båtbyggarna pga de ökade försäljningen, samtidigt som det finns en artikel om att Norde Kommer att överklaga i Hovrätten.

Kommer att tänka på när Rassy roffade åt sig Jonny Poralis företag - som tillverkade skroven tidigare - betydligt snabbare än det var tänkt, pga en lösmynt son.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...