Andreas81 0 Postad 9 November , 2010 Hej, jag har köpt en båt som är lite matt och sliten i gelcoaten. jag har börjat våtslipa och polera. Men på flera ställen så är det massa små porer och prickar i gelcoaten som jag inte får bort, dom verkar gå ner djupt. Någon som vet vad det beror på och vad man kan göra åt det? Senast ändrad av Andreas81 | 09 november 2010 | 20:19 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 9 November , 2010 Är det en gammal båt? Troligen har du kommit så djupt i gelcoaten att du börjar få fram blåsor och knappnålsstora hål, som är resultatet av en dålig plastning i formen. Har själv råkat ut för det när jag skulle slipa ner gelcoaten för en omlackering, fullt av små blåsor och hål, detta fortsatte även ner i plasten. Spackling av epoxi eller liknande. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Andreas81 0 Postad 10 November , 2010 Båten är en Gocat 430 och jag vet inte när den är tillverkad, skulle gissa på sent -90 tal. Första bilden visar ett ställe där jag inte har börjat slipa än så där har ja inte slipat för djupt iaf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser