Lymmel 0 Postad 30 September , 2004 Jag har trots bra ventilation i båten fått in mögel på undersidan taket i mitt kapell.Vad skall man göra åt det och hur förhindrar man detta i framtiden? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reine 0 Postad 30 September , 2004 Det möglet som inte har fått fäste rakt igenom matarialet, kan du ta bort med mögeltvätt. Finns hos alla färghandlare. För att förhindra vidare mögelangrepp så fungerar det alldeles utmärkt att sätta in en tallrik med vanlig ättika, efter höstupptagningen, och låta ättikan dunsta bort inne i båten. Har fungerat under en massa år ..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kaparn 0 Postad 2 Oktober , 2004 Har du använt en extra pressening för att skydda kapellet? har sett att det finns dom som gör det & personligen tror jag inte att det är så bra. Ättikan är bra. Hade samma problem på min båt köpte 2 st vent med eldrift funkade bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser