stemor 0 Postad 4 November , 2010 Hej alla smarta! Nu är man igång:) Har slitit av min gamla överbyggnad i trä och ska få en ny gjord i aluminium.. Slitit ur toa med slangar och septiktank, allt blir nytt utom tanken. Lämnat in kapellet för byte av ruta samt att sätta i två rutor till. Dessutom blir det två nya dragkedjor så man kan rulla upp sidorna. Gamla bogpropellern ska ut och den nyinköpta ska i... phu! Utöver dessa småprojekt ska jag byta ut min svarta bänkskiva samt instrumetpanelen. Jag vill ha dessa vita. Helst i ett plastkomposit-matrl. Jag har tittat på POLYWOOD. Har läst här i forumet att det är näst intill omöjligt att skruva i, men tänkte att jag kanske kunde lösa detta med plugg?? Problemet som kan vara är att det ska på gångjärn för att öppna till spishäll samt för att fälla nav-stolen för att få större bänkskiva. Det är då jag måste skruva in i polywooden.. Va tror ni, kan 12mm polywood vara ett bra val till bänkskiva, eller finns det andra nackdelar? /Stemor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stemor 0 Postad 5 November , 2010 Ingen som har jobbat med polywood som har en uppfattning om den kan passa till detta ändamål? /stemor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser