Gå till innehåll
torsdag 06 februari 2025
Skandahlgren

Polar 29 klubb?

Rekommendera Poster

Hallå där! Är det nån mer jag som är intresserad av att starta en polar 29 klubb? Det finns ju inte så mycket info på nätet om dessa. Jag inte heller sett att det finns någon norsk klubb... Jag har ansökt om att få starta en klubb mha maringuiden. Kolla under fliken båtklubben online Hör av Er alla Polar 29 entusiaster!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Carl Stocklassa

Hej! Jag har en Poalr 29-79, se bifogade bilder. Båten ligger i Loftahammar strax utanför V'ästervik. Jag köpte den i Östersund för 4-5- år sedan och är mycket nöjd. Det enda är att MD21:an börjar kännas sliten, så jag funderar på att stoppa in en 100Hk Yanmar. Har någon nåt tips om vilken propeller som gäller då? Nu sitter det en 16x9 trebladig. mvh Calle Stocklassa Linköping

post-0-1394234309,7825_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Gw

Hej , Har en -79:a med MD21 och går i samma tankar. Fast 100 hk är lite mycket för den långa 30 mm axeln så då får man byta. Har därför börjat funda på nåt runt 75-80 hk istället för att få ner kostnaden. Propellern får man nog låta beräkna av proffs för det är många saker som spelar in. Lägg gärna ut här vidare erfareneter av motorbyte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej. Har en 77:a med en MD21A, på den sitter det en V19*13 propeller.

En bekant med en 76:a har samma motor och propeller.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...