Gå till innehåll
onsdag 05 mars 2025
heah

Jag vill vintersegla (gast), 12-timmars eller annat

Rekommendera Poster

Efter att ha tagit upp vår båt så är mycket av seglingssuget fortfarade kvar... så

om du söker en gast till sxk's 12 timmars i november eller

en medseglare till helgerna i vinter

så är jag sugen. Jag seglar vanligtvis en comfort 30 och är ganska ovan vid kappseglingar, men hyggligt van vid segling, 31 år och lätt att ha o göra med... Är bosatt i växjö

ahlin.henrik (at) gmail.com (byt ut (at) mot @...) för mer kontakt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har planer på att segla 12-timmars 27 november med start från Kungshamn. Vi är ett Gubbgäng på fyra pers - där jag är yngst (61) Dessutom har Killerboo anmält sitt intresse.

I princip kan vi nog va  6 man ombord och man vet aldrig om nån  eller några får förhinder. Jag vet bättre i mitten på november.

Har en ganska udda båt och vi är inga kappseglare. Vi brukar säga att;  va det inte för den goda maten - så hade vi aldrig seglat.

http://thallatha.blogspot.com/2010/09/12-timmars-hosten-2010.html

tommy

post-945-1394236546,1364_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske kunde vara något om någon drar sig ur,,, 6 personer kanske är lite väl mycket på en båt av den storlekten?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det börjar närma sig Lördagen den 27 november och SXK´ s Vinter 12-timmars

Började för styvt en vecka sen att kolla på Klart.se och fast första dagens prognos beträffande den 27 var mycket bra har den efter hand blivit allt sämre. Dvs kallarare och blåsigare.

När jag kollade i morse tittade på  prognosen så var den; vind;14 m/sek Temperatur; 5 minusgrader och dessutom snö hela dan. Men det har utvecklats till det bättre.

Just nu är prognosen NO 9 m/sek -2 till -7 grader och molnigt men uppehåll. Kanske kan tom solen titta fram mitt på dan.
http://www.klart.se/västra-götaland/väder-kungshamn.html

YR.no har ytterligare lite bättre prognos
http://www.yr.no/sted/Sverige/västra_Götaland/Kungshamn/langtidsvarsel.html

Skulle det bli som de olika prognoserna anger så har ju vinden och kylan en gemensam kyleffekt på -15 till - 25 grader. Bifogar en tabell om hur vinde påverkar kylan.
Så den stora frågan är nog - hur blir vädret. Det återstår att se.
Fast vi kan nog konstatera att det inte blir som man har sagt att det var i fjol - ungefär som fjolårets midsommarafton.

Två av mina tre ordinarie besättningsmän är fortfarande intresserade av att segla, bara det inte blir för kallt och blåsigt. Vi hade ett informellt skeppsmöte idag och konstaterade att det är aldrig för sent att ge upp och att vi skulle hålla det som en öppen fråga fram till Lördag morgon. Vår devis är ju; Hade det inte varit för den goda maten, så hade vi aldrig seglat,

Killerboo - du har mail

tommy

Senast ändrad av toaen | 21 november 2010 | 16:39

post-945-1394236561,5444_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...