gladius 26 Postad 31 Oktober , 2010 Hej! Om manbehöver byta ut ett maststag hur gör man då? Jag funderar på hur man efter kapning av wiren gör själva ögglan och får den att bli tillräckligt stark. Kan man göra det själv? undrar Thomas S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 31 Oktober , 2010 Nix, du kan inte fixa det själv. Riggverkstad ordnar detta åt dig för en billig penning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 2 November , 2010 Jag gick som oftast in på Hjertmans hemsida för att kolla en detalj till min båt. Under hösten lämnar dom 20% på riggarbete. www.hjertmans.se/ Skulle kunna tänka mig att många som jobbar med riggar gör samma. Dessutom är det ju rätt tid att göra såna arbeten nu. Till våren ha såna som jobbar med liknande servis fullt upp. Att försöka göra ett sånt jobb själv om man varken har kunskap eller rätt utrustning är bara dumsnålt. Krafterna i en segelbåtsrigg är ganska stora och en ny mast är inte heller direkt gratis tommy Senast ändrad av toaen | 02 november 2010 | 07:26 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fortet 0 Postad 2 November , 2010 Jag lämnade in vant och förstag till doghousemarin igår. Hoppas att de gör ett bra jobb. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser