VareVi 0 Postad 29 Oktober , 2010 Är det någon fler än mig som irriterar sig på reklamfilmen från Nokia som dyker dyker upp i forumet efter förta inlägget och hänger datorn? Fattar att reklamintäkter är viktigt men.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 29 Oktober , 2010 Jodå, fler än du är irriterade ! Mao en ytterst klok och relevant fråga du ställer.Den här tråden beskriver olika spam-borttagare för div internetläsare...http://www.maringuiden.se/forum/;thread=370048 Själv har jag IE, och admuncher fungerade mycket bra i en månad (se min skärmdump-bild i länken).Nu vill man ha en - förvisso blygsam - betalning för den städtjänsten efter 30 dagars-provperiod. Så fan heller, nån j..la ordning måste det vara, tänkte jag och mejlade istället högre upp i MG:s hierarki. Närmare bestämt till webbredaktören Lena Lexby, som svarade artigt. Tror att om fler mejlar henne eller andra högre ansvariga, med välformulerade och positivt utformade förslag (där gärna ökad reklam-inkomst utan flimmer-trådhuvudsreklam betonas), så kan oskicket kanske stävjas till slut?? (Kontaktuppgifterna i bilden hittar du genom att klicka på information&kontakt till vänster. Tips: Var artig och konstruktiv, stackars Stävhammar är nog tyvärr rätt van vid annat, men de högre upp kan nog bli ilskna och reagera därefter.) Försöka duger, och ständiga påminnelser om knappt anständig girighet vill väl ingen ha i mejlboxen? Mvh Thomas Senast ändrad av Thomas-1 | 29 oktober 2010 | 20:11 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 29 Oktober , 2010 MG är i högsta grad ett komersiellt forum och det får man leva med, sen gör dom vissa ansatser för att bli mer i linje med sina medlemmar bl.a genom tråden förslag, ideér och förändringar som startades 2007-09-20 av siteadmin där inte ett enda förslag har blivit genomfört, varför kan man ju undra? när nya trådar startas av bl.a moderatorer som handlar om hur vi skall utveckla deras sponsorer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
coolbeyron 1 Postad 29 Oktober , 2010 Sk*t-störande faktiskt! Även om de vill tjäna pengar på en annons som syns mycket bra, så får det inte gå ut över användarvänligheten på sidan! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 541 Postad 29 Oktober , 2010 Och den här tråden kan fungera som upprop för alla som vill protestera mot för inträngande reklam! MG borde inse att vi som är aktiva på forumen är de som skapar värde för dem, också vad gäller deras annonsintäkter. Inser att MG behöver visst mått av reklam men inte inuti trådarna! Fyll på med protester! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trewq 591 Postad 29 Oktober , 2010 Jag har inte sett någon Nokia-annons, eller någon annan som stör. Kör Firefox flashblocker Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
snottra 7 Postad 29 Oktober , 2010 Fattar inte varför dom ska ha reklam i tråden ,när det är fullt av reklam runt om , räcker inte det ,och jag kommer aldrig köpa en nokia pga denna j-vla reklam som vi får på oss , nå låt trådarna vara reklamfri .... Edit stavfel ,så blir det när ilskan rinner över Senast ändrad av snottra | 29 oktober 2010 | 23:11 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 1 November , 2010 Har inte heller sett någon Nokia reklam o kör Firefox :-) med flash blocker Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
makke_the_muss 27 Postad 1 November , 2010 Jag ser inte heller någon reklam. Kör Firefox med adblock plus det är ju omöjligt att vara på sådannahär sidor annars. Det tar bort den mesta reklamen av sig själv och det den missar kan man lägga till som reklam enkelt med ett musklick så kommer den ihåg detta framöver också. mvh Makke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 1 November , 2010 Firefox och flashblocker Eftersom jag vill kunna öppna flera trådar samtidigt och läsa den en medan den andra laddar (ja, den moderna Internet-Dator-förstörda människan.) så är det det som gäller. 3-4 trådar parallellt med varsin massa flash sänker de flesta datorer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 1 November , 2010 Jo, blockerings-programmen tycks göra sitt jobb bra. Borde nog egentligen ingå gratis i alla web-läsare, kan jag tycka. Men samtidigt så är man ju som båtnörd intresserad av bransch-nyheter, så sådan sidoreklam kan möjligen tolereras? T.ex. Admuncher till Internet explorer kostar f.ö. endast helt överkomliga 130:- /år, så det är inte kostnaden som retar mig primärt. Utan själva principen med dessa helt legalt betalda och sanktionerade spam-attackrutor, där sen forumbesökaren mer eller mindre tvingas ta till försvarsprogram. (Den flimriga trådhuvudreklam-platsen är alltså långtids-uthyrd till en annan firma som inte bryr sig det minsta om ifall just båtfolk är intressade eller irriterade, och det verkar väl ganska kontraproduktivt också ur annonsörens synpunkt?) Mejlade som sagt web-redaktören som svarade att inkomst-förstärkning är nödvändig, men mellan raderna tycker jag mig ändå ana en viss oro över forumets framtida besöksfrekvens. Trådhuvud-reklamen är ju nyinförd och dessutom påträngande båtfolks-intresseoberoende, så reaktionerna på detta försök kan nog påverka om/hur det får fortsätta? Kanske går det faktiskt ändå att mota olle i grind? Fick f.ö. också svar ifrån forumets systemutvecklare Mikael Stävhammar ang vissa andra påpekade brister i den nya forumplattformen, där han säger sig avse att undersöka ... 1. Varför lite för långvarigt textfilande i foruminläggs-rutan plötsligt dumpas ut i det blå. (Kan ev vara en cookie-giltighetstid som bör förlängas.) 2. Ifall lite trevligare smajlisar kan hittas och ersätta vissa av de rätt groteska anletena som finns som förval.3. Ifall lite tydligare info kan åstadkommas i foruminläggs-rutan. Alla är ju inte forum/dator-vana. (Själv undrar jag varför och vad det ngt kryptiska källa skall användas till?) Så, har du bra synpunkter på forumplattform, eller reklaminkomst-argument, kan det möjligen vara rätt tillfälle att skriva om detta? T.ex. via inlägg nedan eller direktmejl till de ansvariga. (Verkar nästan vara ett visst flyt för påverkan just nu, och hoppas kan man ju alltid??) / Thomas Ps tycker mig ha märkt att grönmärkningen av lästa inlägg försvinner fortare än förr, stämmer det eller inbillar jag mig bara? Senast ändrad av Thomas-1 | 01 november 2010 | 16:12 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 1 November , 2010 Kanske bättre att maila direkt till ansvariga.. Annars finns det ju en tråd som är klistrad i forumet som heter Förslag, ideer och förändringar, vars förslag troligtvis inte hänt något med sen den startades. Lade dock till ett förslag härom dagen.. ändå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser