Gå till innehåll
måndag 03 mars 2025
Gedda

Ännu en fylletråd!

Rekommendera Poster

Tack Gedda!

Den som läser artikeln kan nog konstatera att (nästan) alla de argument som undertecknad, Ljungbergarn, Crabfish, Florina mfl, tagit upp mot den nya 0,2-lagen finns med. Däremot tycks ingen ha kallat artikelförfattaren för fyllo, alkoholist od.......ännu.

En tänkvärd artikel, som kanske kan få fler att våga säga vad de egentligen tycker om detta missfoster till lag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix

Nu tror jag ju inte att det var din tanke att slänga på mer bränsle på glöden Gedda, eller har du ändrat uppfattning i frågan om att sprita bakom ratten på sjön?? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Matrix

Ja!  Och?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Helt fantastiskt, det är ju så man funderar på att konvertera, kanske det blir en sommar med en massa ansjovismackorlaugh

Senast ändrad av Westfjord26 | 28 oktober 2010 | 18:38

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte direkt religiös men väldigt principfast när det gäller alkohol och båtkörande, men som sagt det kanske blir en och annan macka till somaren....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är bra Westfjord! Med en sådan racerraket till båt som du framför, så är det definitivt säkrast att hålla sig till smörgås! smiley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Visst är det så, men 2,7 ton i 12 knop kan bli en rejäl smäll om man som jag enligt lagen får vara lite småfull, så jag kan ju ta både öl och en stänkare i näbben till mina mackor utan att vara farlig enligt lagen.surprise

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja vilken soppa

En perfekt skildring av vad vi flera har försökt få fram. Vissa har fattat andra inte ändå trotts kilomtervis med inlägg.

::Harry::

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det kan kanske ge en viss eftertanke, artikeln var välskriven till skillnad från alla inlägg på MG....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du gjort det någon gång då? Innan den nya lagen trädde i kraft alltså?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kört in i någon, nej. tagit mer än en öl, nej. tycker inte att det hör hemma på sjön, men som jag skrev så börjar jag väl mjukna lite i min inställning. Dock kan jag inte ställa upp på 1 promille som en del förespråkar på forumet, men kanske 0,5 så att vissa kan ta sina 2 öl....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kul att se att du faktiskt lyssnar på argument! Det gäller ju tyvärr inte alla här på forumet..........

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja vi lever ju i en föränderlig värld, så det gäller att vara flexibel och anpassningsbarsurprise

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...