Gedda 24 Postad 27 Oktober , 2010 Eftersom forumet inte diskuterar något annat än fylla på sjön så kommer jag med en liten länk där det står ännu mer =) http://www.mixr.se/bat/vilken-soppa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
labbibia 3 Postad 27 Oktober , 2010 Tack Gedda! Den som läser artikeln kan nog konstatera att (nästan) alla de argument som undertecknad, Ljungbergarn, Crabfish, Florina mfl, tagit upp mot den nya 0,2-lagen finns med. Däremot tycks ingen ha kallat artikelförfattaren för fyllo, alkoholist od.......ännu. En tänkvärd artikel, som kanske kan få fler att våga säga vad de egentligen tycker om detta missfoster till lag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 0 Postad 28 Oktober , 2010 Kan bara hålla med. Bra skrivet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 28 Oktober , 2010 Nu tror jag ju inte att det var din tanke att slänga på mer bränsle på glöden Gedda, eller har du ändrat uppfattning i frågan om att sprita bakom ratten på sjön?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
labbibia 3 Postad 28 Oktober , 2010 Hej Matrix! Läste du artikeln som Gedda länkade till? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 28 Oktober , 2010 Ja! Och? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
labbibia 3 Postad 28 Oktober , 2010 Vad tyckte du om den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 28 Oktober , 2010 Helt fantastiskt, det är ju så man funderar på att konvertera, kanske det blir en sommar med en massa ansjovismackor Senast ändrad av Westfjord26 | 28 oktober 2010 | 18:38 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
labbibia 3 Postad 28 Oktober , 2010 Konvertera? Är du religiös Westfjord? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 28 Oktober , 2010 Inte direkt religiös men väldigt principfast när det gäller alkohol och båtkörande, men som sagt det kanske blir en och annan macka till somaren.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
labbibia 3 Postad 29 Oktober , 2010 Det är bra Westfjord! Med en sådan racerraket till båt som du framför, så är det definitivt säkrast att hålla sig till smörgås! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 30 Oktober , 2010 Visst är det så, men 2,7 ton i 12 knop kan bli en rejäl smäll om man som jag enligt lagen får vara lite småfull, så jag kan ju ta både öl och en stänkare i näbben till mina mackor utan att vara farlig enligt lagen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 3 November , 2010 Ja vilken soppa En perfekt skildring av vad vi flera har försökt få fram. Vissa har fattat andra inte ändå trotts kilomtervis med inlägg. ::Harry:: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 5 November , 2010 Det kan kanske ge en viss eftertanke, artikeln var välskriven till skillnad från alla inlägg på MG.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
labbibia 3 Postad 5 November , 2010 Har du gjort det någon gång då? Innan den nya lagen trädde i kraft alltså? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 5 November , 2010 Kört in i någon, nej. tagit mer än en öl, nej. tycker inte att det hör hemma på sjön, men som jag skrev så börjar jag väl mjukna lite i min inställning. Dock kan jag inte ställa upp på 1 promille som en del förespråkar på forumet, men kanske 0,5 så att vissa kan ta sina 2 öl.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
labbibia 3 Postad 6 November , 2010 Kul att se att du faktiskt lyssnar på argument! Det gäller ju tyvärr inte alla här på forumet.......... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 6 November , 2010 Ja vi lever ju i en föränderlig värld, så det gäller att vara flexibel och anpassningsbar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser