Anders65 0 Postad 26 Oktober , 2010 Hej alla. Jag har en Swemax 690 med en Volvo Aq115 med ett 100:a drev. Nu till mitt problem,jag vet inte hur jag ska få glykolen i kyllimpan, någon som kan ge mig ett tips. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 227 Postad 26 Oktober , 2010 Tips, sök i forumet på konservering. Eller kolla under tips på Drevias hemsida. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 26 Oktober , 2010 Leta efter vattenintagsslangen du har väl vattenintaget i botten under motorn eller så?. Lossa slangen den från krannen i botten eller från motorn koppla då in en ny slang som du stoppar i en hink med glykolvatten starta motorn. ha en balja bakom båten o samla ihop det som kommer ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders65 0 Postad 5 November , 2010 Hittar inget vattenintag, nån sa att den tar in sjövatten ifrån avgasröret? Låter konstigt tycker jag. Utblås och intag på samma rör....? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 978 Postad 5 November , 2010 Om Du har kvar den gamla avgasstöveln på akterspegeln som hörde till 100-dreven så är det så. Går det inte att följa slangen från kylvattenpumpen och bakåt ? Avgasstövlarna brukar korrodera rätt kraftigt så kolla godstjocklek före sjösättning. /Claes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Macke75 0 Postad 5 November , 2010 På den främre gaveln på din motor sitter impellerhuset . 1.Lossna slangklämman och ta av slangen som går från impellerhuset och akerut,för att sedan montera en trädgårdsslang på 50-100 cm , 2.Samma slangklämma mot impellerhuset och gardena koppling i andra änden av den korta slangen .(kopplingen är större i ena ändan än den andra) 3.Nu kan du koppla ihop denna specialslang med din trädgårdslang. 4.Kör motorn varm så att termostaten öppnar sig. 5.Stäng motorn och ta en spann med glykol som du suger upp med din slangstump,eller montera en bra tratt där gardena kopplingen tidigare var monterad och fyll på som bara den. -alltså när din motor är igång igen.. 6.När glykolen kommer ur med avgaserna är motorn konservarad.Spraya även förgasarkonserverinsspray i förgasare för undvika ev rostbildning.samt ev konserveringsolja över motor. -Klarar du inte av det enligt denna beskrivningen bör du nog få hjälp av någon motorkunnig. Lycka till ! Macke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders65 0 Postad 6 November , 2010 Tack Claes och Macke! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders65 0 Postad 6 November , 2010 Tack Claes och Macke! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser