Musik 0 Postad 24 Oktober , 2010 Hej Mina pistolhakar till focken ser för djä...a ut. Bände loss en för att polera för hand. Det tog nästan 1 timme. Finns det något knep att få bort det värsta utan att bända loss och handpolera med t.ex. häxans kopparputs? Tror ni ättika eller något annat kan fräta bort det värsta av ärgen? MVH Göran Senast ändrad av Musik | 24 oktober 2010 | 15:07 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 24 Oktober , 2010 Vinsyra alt, citronsyra som finns att köpa i matvaruaffärerna. Blanda ut i varmt vatten och lägg ner pistolhakarna i blöt i nån timme. Skölj i rent vatten, KLART! OBS! ej i närheten av segelduken då det kan fräta! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 256 Postad 24 Oktober , 2010 Mina båtgrannar på land brukar koka sin bronspropeller i ättika för att få rent den, den blänker så fint sedan! Men, jag skulle nog börja med Matrix tips. Och sedan lägga dem i en plastpåse efter rengöring och spraya ner massor med 5-56 och låta dem ligga där några dagar, sedan ta upp och torka rent. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser