350mag 0 Postad 24 Oktober , 2010 Hej! Jag bara undrar om det är någon som har lämnat in ett nyare kapell som ser ut som nytt på utsidan men är helt beväxt med jordslag och mögel på insidan, och fått tillbaka det så det blev så rent och fint att man blev supernöjd med resultatet? Undrar även om det växer mindre efter tvätt och impregnering? För om man inte blir det och lägger ut 2000:- och det bara blir sådär, då kan man lika gärna göra det själv nästan gratis! Skulle gärna vilja höra ifrån flera om deras erfarenheter och eventuellt vilket företag som är att föredra (utan att det blir snack om smygreklam) Tack på förhand !!! Ps: Kapellet i fråga är en biminitop i sunbrellakvalite. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thundergod 101 Postad 24 Oktober , 2010 Hade samma problem häromåret. PRatade med flera kapelltvättar och alla sa samma sak. Med de medel som är godkända idag får du inte bort jordslaget. En firma på södermalm sa att de ev kunde få bort en del men gav inga garantier. Provade hos dem och jag kaninte se att någon skillnad mot innan förutom utsidan som är fräschare. Enda sättet att helt slippa jordslag om man ligger i en fuktig miljö är riktigt bra ventilation och en solcellsventilator som får luften att cirkulera sa de. Då ska man såklart fixa detta när kapellet och inte hunnit bli förstört. Du kan nog lika gärna tvätta kapellet själv tror jag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 24 Oktober , 2010 Jag lämnar in mitt kapell för tvätt och impregnering vartannat år, mest för att jag inte har någonstans att utföra detta själv, men är väldigt nöjd med resultatet. Dock hade mitt gamla kapell en del jordslag och det gick inte bort, dock blektes det ner en hel del. Jag skulle inte tveka att göra det själv om jag hade haft plats, kostar ca:2.500 varje gång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 24 Oktober , 2010 Kolla bl a tråden http://www.maringuiden.se/forum/;thread=169596... Lite svar där... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser