Gå till innehåll
söndag 23 mars 2025
22sport

Är det värt att försöka kränga?

Rekommendera Poster

Hej!

Jag ska riva ur två VP AQ 130 med 280-drev. Dreven är fula och skulle behöva lackeras, men i övrigt är allt i väldigt bra skick, funkar bra osv.

Är det värt att försöka sälja dessa eller är det bara att be de som byter motorerna mot en ny att ta hand om dem?

Vad skulle man kunna få om de går att sälja?

/T

post-10016739-1394236541,1416_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780

Snyggt motorrum! Ja jag t ex är ute efter två reservmotorer inkl drev, eg 270 men det går väl med 280 också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du ska sälja dem, det är värt arbetet. Du får ca 20000 stycket för motor skäld och drev om de är i någorlunda skick.

MVH
/Danjel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror det finns en marknad - de som har samma motor som pajat men inte vill investera i helt ny motor vilket innebär motorbädd och all kringutrustning. Dreven vill alla som gått på köpa av dig...

Pris är en annan fråga. Jag sålde min motor på blocket och kan säga att jag definitivt fick mer för den än om motorinstallatören skulle tagit den i inbyte. Så var det. Dubbelt ungefär.
Att installatören bjuder mindre är ju för att han ska kunna tjäna lite pengar också, logiskt ju.

MEN, det tillkommer ett men här... många telefonsamtal med kluriga prutare tar också sin tid?

Dessutom så fick jag nu betala motorinstallatören för hans arbete att montera ur motorn. Det hade annars såklart ingått i hans inbytespris vilket jag nog inte uppskattade till sitt fulla värde helt enkelt... fyra timmar tillkom för mig, inga stora pengar men det naggade vinsten lite grann.

Så det är bara du som kan göra den gissningen av vad din egen tid är värd?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst sdk780

20000 var nog att ta i även om drev är inklusive! Jag följer med på Blocket sedan flera år och för 20000 så skall det nog vara färskvattenkylt och i nyskick! Vilket skick motorer på bilden är i vet man ju inte men knappast nyskick och helt klart sjövattenkylda. Priset avgörs ju av köparna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man kanske kan få 15 Tkr/st för en komplett motor med drev eller...?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...