Tornado 0 Postad 21 Oktober , 2010 Jag funderar på att köpa en ny plotter (har i dag en Garmin 521) som är helt ok! vill dock ha en större med både ekolod/plotter, jag har kikat runt lite och funderar på en Raymarine C 80, har även kollat på en Lowrance HDS 10 men den är så jäkla dyr... båten jag har är en Trophy 2103cc. Väl mött! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 21 Oktober , 2010 Vi gick från 5 till 7 tum för att tag sedan men då utan ekolod eftersom vi har djuplod i motorns instrument och dessutom inte fiskar. Skillnaden mellan 5 och 7 tum är mycket större än man kan tro. http://www.maringuiden.se/forum/;thread=347306 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 21 Oktober , 2010 Köp Lowrancen på Redcar marine i England. Priset blir mycket lägre än i Sverige! Min gubbe har varit ute på vertikal-fiske mha en lowrance-plotter. De fick massor med fisk och var väldigt spännande. Ekolodet är kanonbra! http://www.electronics-marine.co.uk/product.asp?catid=43&productid=1323 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havskatt 18 Postad 21 Oktober , 2010 Jag köpte en Garmin GPSMap 720s. 720s är samma som Garmin 720 men med inbyggt ekolod. Garmin 720 vann bäst i test. Den har supersnabb i zoom och pekskärm, BlueChart G2 Vision med autorutt funktion . Detta fick mig att välja 720s och jag är super nöjd. /Havskatt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tornado 0 Postad 22 Oktober , 2010 Tack för svar! någon som testat Raymarine? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RikardE 265 Postad 22 Oktober , 2010 Jag har en Raymarine C120 i min kärra, det är med största sannolikhet samma grund maskin som C80. Efter att ha använt Garmin innan hade jag lite svårt att vänja mig vid hur teknikerna tänkt när dom konstruerat plottern.. Men efter någon vecka så greppade jag tänket och är nu mer än nöjd med min Raymarine! Får jag välja mellan Raymarine och Garmin blir det Raymarine alla gånger! Det finns ju en anledning att mycket kommersiell trafik använder sig av Raymarine. Tydlig och lättläst karta, system som är lätt att hantera. Vad mer vill du veta om Raymarine? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tornado 0 Postad 22 Oktober , 2010 Ok vad bra! har du även ekolod installerat? är nyfiken på om lodet är bra och om det stöder nya bredbandsscan? Jag fiskar väldigt mycket därför är det viktigt för mig. Tack för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havskatt 18 Postad 22 Oktober , 2010 Trots att jag själv kör Garmin har jag uppfattat när det kommer till själva ekolodet, om ekolodet är det viktigaste, så förespråkar nästan alla sportfiskare Lowrance. Det finns säkert en bra anledning till det. Jag fiskar ju inte speciellt mycket själv så för mig funkar Garmins ekolod utmärkt. /Havskatt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fishing_Machine 0 Postad 23 December , 2010 Jag har också en Trophy 2103. Hade från början en raymarine E-120 med ekolod som var monterad uppe på pulpit och en Navman 6500 som plotter/ekolod flushmonterad. Har ny byggt om och tagit bort navman:en, den hade för ljussvag display. E-120 var dessutom för stor att ha uppe på pulpiten, den skymde sikten fram när man sitter ner och kör. Så jag har fällt in den och kompletterat med en Lowrance 8 tummare. Bifogar bild hur det ser ut nu Senast ändrad av Fishing_Machine | 23 december 2010 | 11:43 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fishing_Machine 0 Postad 23 December , 2010 Så här såg det ut innan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser