Gå till innehåll
tisdag 04 februari 2025
LaBise

Ovanlig Accent?

Rekommendera Poster

Hej!

Jag är nybliven ägare till en Accent från 1976 och har upptäckt att hon skiljer sig från andra Accenter på ett flertal punkter. Finns det någon som kan förklara varför min La Bise inte är som alla andra?  smiley

Det som är skiljer sig, som jag känner till, är följande:

- Där toaletten normalt brukar stå är det istället en liten, ca 30-40 cm bred garderob.
- Mycket stor förpik (jag är 185 cm och ligger raklång med god marginal).
- Toalett finns ej.
- När jag ska starta motorn måste jag gå ner till förpiken, instrumentpanelen sitter på väggen till motorrummet.
- 4 st winchar i sittbrunnen 2 st på rufftaket.

Hon har även en France LaRoche 7/8 dels rigg med svepta spridare och backstag.

Tacksam för svar

La Bise

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Intressant! Jag har haft en Accent som jag var mycket förtjust i, men en av nackdelarna var den korta förpiken där jag som också är 185 cm upplevde kojen för kort. De flesta Accenter är byggda i 3/4-fabrikat, så köparen kan ju ha förändrat inredningen lite efter eget huvud redan från start.

Vad gäller riggen, så hade de första exemplaren i serien 7/8-rigg. Har läst någonstans att det handlade om de första 40 båtarna.

Att du har instrumentpanelen i förpiken låter märkligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Matrix

Det logiska vore då att toaletten sitter ute i sittbrunnen i ett stuvfack? eftersom instrumentpanelen sitter på toans plats? (obs, skämt!) :))

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Att uträtta sina behov samtidigt som man seglar... ingen dålig idé du kläckte cool  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...