Jimsan 0 Postad 19 Oktober , 2010 Alla pratar om att göra fina klipp från USA nu när dollarn är låg. Har sökt i timmar utan att kunna spara mer än några hudralappar! Var finns alla billiga sidor? Kollar pris på Navionics sjökort, Tankmätare och autopilot. På Autopiloten skulle jag inkl moms,tull och frakt tjäna 400:- (på en affär på 30.000:-) Känns som om jag är ute och cyklar! (och jag vill ju hällre åka båt) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 19 Oktober , 2010 Jag köpte plotter, ekolod, VHF o autopilot i vintras.Betalade ung halva priset tullat, fraktat o klart jfrt m i Sverige. Handlade fr J&H Products http://jandhproducts.com/ Snabbt smidigt o ruskigt bra service via mail Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 20 Oktober , 2010 Jag handlar från Redcar Marine i England - då behöver man inte bekymra sig om tull och moms. Betalade 20,000 för plotter och kort jmf 30.000 i Sverige, och det var när pundet låg betydligt högre än nu!. Leverans på tre dagar - över en helg! http://www.electronics-marine.co.uk/index.asp Senast ändrad av ciaraud | 20 oktober 2010 | 06:50 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 20 Oktober , 2010 Tackar för tipsen ska kolla upp sidorna, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pgh73 2 Postad 20 Oktober , 2010 Jag har också handlar från http://www.electronics-marine.co.uk/index.asp. Kan rekommendera stället. Snabbt och billigt. /Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 20 Oktober , 2010 Navionics Platinumkort blev klart billigare i UK än i USA. Sw3990:- USA 3900:- UK 3070:- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
superk 0 Postad 20 Oktober , 2010 Den stora vinsten att handla från t.ex West Marine ligger i att skriva ihop sin önskelista och sen ta resan dit och fylla bagaget. Då slipper man tull och moms, plus att man har fått en gratisresa. Då blir det riktigt billigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Misil163 0 Postad 21 Oktober , 2010 På vilket sätt skulle man slippa betala tull och moms för att man har prylarna i en resväska? /Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
superk 0 Postad 21 Oktober , 2010 Hittills så har ingen jag känner behövt göra det. Men det beror väl på om du väljer rätt dörr när du går genom tullen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 21 Oktober , 2010 West Marine anses enligt jänkarna själva som erkänt dyra, så ska man åka över finns det säkerligen bättre ställen att handla på... Och nej, man slipper inte tull&moms per automatik bara för att man har det i sin väska. Går du på grönt o alltså per definition smugglar in grejerna så kan det ju gå illa vid en kontroll. Även om risken är förhållandevis liten. Det är heller inte alltid man måste tulla o momsa det man får skickat till sig. En del försändelser slinker igenom ändå, även om det inte är så ofta att man ska räkna med det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
superk 0 Postad 21 Oktober , 2010 Jag minns inte sist jag fick ett paket utan att behöva betala tull och moms, numer så sköter ofta fraktbolagen det och fakturerar mottagaren, så jag åker hellre själv och får semester samtidigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sator 25 Postad 31 December , 2011 cactusnav i england har jag handlat ifrån. väldigt nöjd! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
www-maritim-elektronik-se 0 Postad 3 Juli , 2012 vi er en dansk internet butik och vores priser på elektroniske sjökort er 15-20 % lavere end i fysiske butiker hilsen www.maritim-elektronik.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser